JO15-1 stuit op betere tegenstander EMM '21

2371PP
ROELOFARENDSVEEN
tel. 071-3312957

Met een knap punt tegen ESTO (2-2) op zak mocht de JO15-1 het deze zaterdag proberen tegen de club die nog één plekje hoger op de ranglijst staat dan ESTO, namelijk EMM '21. Deze ploeg heeft in het hele seizoen - in zowel beker als competitie - alle wedstrijden gewonnen. Een taaie tegenstander dus en ook nu zijn ze al kampioen. Maar... alles kan.

Vervelend was dat we met slechts twaalf man op pad konden gaan naar EMM. We moesten dus hopen dat we geen pech tegen zouden komen tijdens de wedstrijd, waardoor we zonder wissels zouden komen te zitten. We kozen ervoor om dit duel wat compacter te gaan spelen. We moesten tenslotte iets doen om EMM af te stoppen. Dit verliep niet onaardig. De thuisploeg kreeg wat kansen, raakte een keer de paal, maar vond ook Melle op hun weg. Zelf kregen we na vijf minuten voetballen een goede kans om op voorsprong te komen. Uit een hoekschop kon Pim de bal inkoppen, maar zijn poging werd van de lijn gehaald door een verdediger van EMM. Dat was balen.

Ook balen was dat het bij Daan in zijn hamstring schoot bij een sprintje. Zo kwamen we dus toch die pech tegen. Hij moest worden gewisseld en zo zaten we na een kwartier voetballen al zonder wisselspelers. Taai, maar de elf die op het veld stonden bleven vechten en hielden lang de nul. Totdat het in drie minuten tijd ineens helemaal mis ging. Na 24 minuten voetballen schoot een speler van EMM op doel. Melle bracht knap redding, maar kon niks beginnen tegen de rebound. 1-0. Direct hierna werd een speler van de thuisploeg in de diepte weggestuurd, waar wij even stonden te slapen. Hij benutte de kans. 2-0. En voordat we met onze ogen hadden geknipperd lag de bal er ineens weer in. 3-0. We kregen te maken met een storm van EMM, dat voor rust ook nog de paal en lat raakte. Ook moest Melle een paar keer (goed) redding brengen.

In de rust moesten de neuzen weer even dezelfde kant op worden gezet. De kans dat we een resultaat zouden gaan halen was klein, dus de opdracht was om er het beste uit te halen en gewoon lekker te gaan voetballen. Dat bleef EMM helaas ook doen en tien minuten na rust stond het 5-0. Na die treffer nam de thuisploeg iets gas terug. Daardoor konden wij meer aan voetballen toekomen, iets wat we op het middenveld best goed deden. Alleen tot kansen komen bleek te ingewikkeld. EMM maakte er nog een zesde treffer bij en vierde na afloop hun derde kampioenschap van het seizoen.

We zijn vandaag gestuit op een veel betere tegenstander, maar we hebben maximaal ons best gedaan om er het beste uit te halen. Feit - en jammer - is dat deze tegenstander gewoon net iets te laag speelt. Volgende week proberen we het weer tegen een ploeg waarbij we een grotere kans hebben om een resultaat te boeken: Sportlust '46 JO15-2.