JO17-1 wint oefenduel tegen Ter Leede met ruime cijfers

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Met uitzicht op de start van de tweede competitiefase, speelde de JO17-1 zaterdag een oefenduel tegen Ter Leede. Op papier een gelijkwaardige tegenstander, want ook zij waren 5e geworden in de 1e klasse. In de praktijk bleken de verhoudingen toch iets anders te liggen.

Daar waar Ter Leede goed aan de wedstrijd begon, lukte het ons eigenlijk al vrij snel om het duel compleet over te nemen. Na een eerste kans voor Yoren was het Thijs die na tien minuten voetballen de stand op 1-0 bracht. Salah werd de diepte ingestuurd, behield het overzicht en zag na zijn pass hoe de vrijstaande Thijs de bal in kon schieten. De afgelopen twee wedstrijden waren we de eerste helft redelijk tandeloos, maar dit duel werd er keihard gewerkt en hadden we de boel in de greep. Zo konden we ook al snel het tweede doelpunt maken. Daan kopte een hoekschop van Tieme goed binnen en maakte zo de 2-0.

Na die tweede treffer ging Ter Leede wat meer van zich afbijten en kwam wat beter in de wedstrijd. Het kreeg ook twee kansen, maar mede dankzij een goede redding van Dax bleef de nul op het scorebord. De tweede poging van de bezoekers werd overgekopt. Vlak voor rust konden we toch weer een tik uitdelen. Yoren veroverde de bal van de laatste man van Ter Leede ter hoogte van de middenlijn en kon zo oversteken richting het doel. De uitkomende keeper werd met een boogbal verslagen. Zo gingen we met een 3-0 stand de rust in.

Ook na rust bleef het verschil duidelijk. Al snel konden we op jacht naar meer doelpunten. Daan werd goed de diepte ingestuurd door Salah en schoot vanuit de moeilijke hoek schitterend via de onderkant van de lat raak. 4-0. Ter Leede had nog altijd weinig in te brengen en dat begon te irriteren. De frustraties liepen wat op bij de bezoekers, zowel op het veld als aan de zijkant. Dit haalde de vaart ook iets uit de wedstrijd. Toch werd het laatste kwartier weer meer gevoetbald en kwamen er ook weer doelpunten.

De eerste goal viel weliswaar in ons net, toen een hoge voorzet werd ingekopt voor de 4-1. Direct na de aftrap ging de keeper van Ter Leede in de fout door de bal zo in de voeten van Salah te schuiven. Hij omspeelde de doelman en kon eenvoudig de 5-1 intikken. Het slotakkoord was voor Luuk, die na een fraaie aanval de 6-1 kon maken. In zes passes lukte het ons om van Dax tot bij doelpuntenmaker Luuk te komen. Net als tegen Zevenhoven was het er eentje uit het boekje, waar we ook op trainen. Lekker dus. Zo wisten we deze leerzame oefenwedstrijd af te sluiten met een 6-1 zege. Dank aan Marco voor het fluiten. Uitstekend gedaan! Complimenten ook weer aan de verdediging, Jelte, Olivier, Tyler, Luuk, Milan, Kyan en Justijn. Het stond weer als een huis.

Volgende week starten we de tweede competitiefase met een uitwedstrijd tegen CVC Reeuwijk. Maar eerst krijgt het team maandag een gasttraining van niemand minder dan Boris van Es, hoofdtrainer van Nieuwkoop 1.