Een sterke pot voetbal van Nieuwkoop A1. Winst tegen Floreant A1 (2-0)

Nieuwkoop JO19-1

Floreant A1

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 09

9 november 2013 14:45

Ingen, J. van

Na twee overwinningen achter elkaar begon Nieuwkoop de wedstrijd vol goeie moed tegen de nummer 2 Floreant. Nieuwkoop was vanaf de 1e minuut goed bij de les en zat er meteen vel op.

Dat zorgde ervoor dat Nieuwkoop het spel maakte. Na een aantal grote kansen, kwam het verlossende 1e doelpunt door en mooie aanval. Opkomende verdediger Glenn kreeg en mooie  dieptepass en gaf goed voor op Sven. Die tikte netjes binnen.

Floreant kwam zowat niet aan voetballen toe. Toch kregen ze nog een gevaarlijke kans, maar die werd goed van de lijn gehaald door Rick.

Nieuwkoop verdiende zeker gezien het spelbeeld nog een doelpunt.  Maar het duurde nog tot vlak voor de rust voor de verlossende 2-0 viel. Na een mooie voorzet van Rick kon Emiel de bal binnenwerken.

In de 2e helft kwam Hein er in voor Roy. Floreant zat  er meteen scherp op. Dat was in de rust al voorspeld. Maar Nieuwkoop leek er toch niet helemaal op voorbereid.

Een afstandschot vloog er, recht door het midden, in. Dat was toch even een dreun voor Nieuwkoop. We dachten dat ze dachten de wedstrijd in handen te hebben.

Na enkele kansen van Nieuwkoop was daar uit de corner, genomen door Thijs, de 3-1. Emiel kopte de bal snoeihard binnen.

Nu leek de wedstrijd gespeeld. Rob wisselde nog Mazen voor Jasper en Danny voor Hafid. Na deze overwinning sluit Nieuwkoop A1 zich aan bij de middenmoot.

We willen Mazen, Jelle en Danny bedanken voor het aansluiten bij de A1.