C2 ziet het vroege opstaan niet beloond

ARC C3

C-junioren zaterdag, C2, 3e klasse 07

9 november 2013 8:30

Zaterdagmorgen, 9 november, 06.15 uur. Een tijd waarop slapen de beste invulling lijkt. Niets was minder waar voor de mannen van Nieuwkoop C2. Vertrek vanaf het clubhuis om 07.15 uur richting ARC was de opdracht van trainer en leiders. Dus zo geschiedde.

Uw verslaggever besloot om nog even te blijven liggen en schaarde zich bij de andere supporters, toen de wedstrijd al zo’n kwartier aan de gang was. Stand 4-0 voor ARC?

Met de wetenschap dat ARC C3 de bekerpoule ongeslagen gewonnen had en door de KNVB helaas niet hoger ingedeeld is, was een moeilijke wedstrijd te verwachten. Maar 4-0 na een kwartier spelen is toch geen lekker begin van je vroege zaterdag.

Mijn aanwezigheid bij ARC had toch nog enig effect. Er werd tot kort voor tijd niet meer gescoord! Nieuwkoop begon vanaf begin 2e helft wat wakker te worden en enige felheid te tonen. Het ‘gelaten’ spel van het begin van de wedstrijd was niet meer zichtbaar.

ARC imponeerde niet alleen met een mooi spelletje voetbal, ook fysiek was het verschil echt te groot. Die veengrond in Nieuwkoop heeft geen al te positieve uitwerking op de fysieke ontwikkeling van onze jongens. Maar ach, dat halen we zeker weer in! De echte kansen werden voor Nieuwkoop helaas niet gecreëerd. Een mooie aanval van ARC zorgde kort voor tijd nog voor de 5-0.

Mannen, het zal een moeilijke competitie worden. Maar voetballend zit het er echt wel in. Een beetje meer lef, felheid en hopelijk wat fysieke groei moet gaan leiden tot wat onverwachte verrassingen in deze competitie. Blijven gaan!