De weg naar boven verder ingezet. Opnieuw winst Nieuwkoop A1

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 09

16 november 2013 16:15

Beek, T. van

Zaterdag 16 november stond voor de A1 de uitwedstrijd tegen Jodan Boys op het programma. De aanvangstijd was 16.15 dus vertrokken we om 14.30 vanuit Nieuwkoop. De laatste drie wedstrijden werden onder de nieuwe trainer allemaal gewonnen dus was er genoeg vertrouwen om ook deze wedstrijd in winst om te zetten.

We begonnen slap.  Jodan Boys had zijn zaken goed op orde en verstoorde vooral de eerste 30 minuten constant de opbouw van Nieuwkoop. Beide ploegen kregen verschillende kansen. Een schot op de paal en een grote kans die van dichtbij werd gemist door Nieuwkoop. Jodan Boys kreeg een kans voor open doel en miste oog in oog met onze keeper.

De eerste helft een licht overwicht voor de thuisploeg was de conclusie.

Door afwezigheid van Rob van Steijn, namen Sander en Rodney de taken vandaag op zich en zij gaven aan dat we het probleem bij de tegenstander moesten leggen. Er moest beter druk gezet worden en in balbezit moesten we meer bewegen.

De tweede helft begonnen we goed. Er werd meer druk gezet en de bal werd sneller veroverd. Dit resulteerde ongeveer 25 minuten voor tijd in de 0-1. Een diepe bal vanaf de linker kant op Emiel die koel afrondde.

Na het doelpunt kon Nieuwkoop de druk er niet ophouden. Jodan Boys drukte de Nieuwkopers ver terug op eigen helft. Binnen 5 minuten stond de 1-1 dan ook al op het scorebord.

Als een van de laatste kansen kreeg Nieuwkoop een hoekschop. Die werd door de thuisploeg niet goed verwerkt en Emiel schoot opnieuw binnen.

Een knappe overwinning van de A1, die zo de weg naar boven verder inzet.

Redactie: Misschien is het ook leuk het verslag namens Jodan Boys te lezen: klik dan hier >>