Nieuwkoop D4 voert spannende strijd met Bodegraven

D-pupillen zaterdag, D4, 6e klasse 10

16 november 2013 10:15

J. Verduyn

Sinterklaas is weer in het land en dat was te merken. De D4 kreeg een kadootje maar dit was niet genoeg voor de winst.We speelden tegen Bodegraven D1 op het kunstgras. Het was mistig en de lampen brandden rond het veld.

Het werd een wedstrijd met vele kansen en goals. De opening was voor Bodegraven: 0-1. De daarop volgende kans ook, maar onze keeper was vandaag in topvorm.

Nieuwkoop maakte 1-1 en kreeg daarop het betere van het spel. De bal ging goed rond en het was Nieuwkoop wat 2-1 maakte.

Ging het vandaag dan gebeuren een overwinning in de competitie? Daar was het nog te vroeg voor. Hands in de 16 van Nieuwkoop. Penalty voor Bodegraven. Maar wij hebben vandaag Ruben op de goal en die stopte de penalty. Dit werd gevierd als een overwinning. Alleen moest er nog lang worden gespeeld. Bodegraven kwam toch op 2-2 en eerlijk gezegd was dat verdiend.

In de 2e helft golfde het spel wederom heen en weer. Weer hands in de 16 van Nieuwkoop. Wederom een penalty voor Bodegraven. Ook nu pakte Ruben de bal die kanonhard op de goal werd geschoten. Dit moest toch een stimulans wezen voor het team.

Maar ondanks dat maakte Bodegraven 2-3. Nieuwkoop zette opnieuw aan en kreeg zijn kansen. Eén daarvan werd benut. 3-3.

De laatste 10 minuten braken aan van deze spannende wedstrijd. Bodegraven maakte 3-4. Nu moest er alles of niets worden gespeeld. De kansen kwamen en het doelpunt ook. Alleen was het Bodegraven dat scoorde 3-5.

De scheidsrechter maakte een einde aan deze geweldig spannende strijd. Ook hij was denk ik onder indruk van de strijd of was het toch Sinterklaas die een kado had weggeven? Want op het wedstrijd formulier stond 4-5.

Henry