Nieuwkoop D4 beleeft veel in één wedstrijd

Nieuwkoop JO13-4G

D-pupillen zaterdag, D4, 6e klasse 10

30 november 2013 12:45

Negen doelpunten vielen er, een hatrick was er te zien van Boris en de keeper moest naar het ziekenhuis. De vijfde competitie wedstrijd was tegen VEP D3.

Om 12.45 uur trapten we af op het kunstgras. De zon scheen en het was mooi weer. We knipperden 'n keer met onze ogen en we stonden 1-0 achter. VEP probeerde gelijk door te drukken, maar we hadden geluk dat het 1-0 bleef.

Daarna volgde een mooie Nieuwkoop aanval waarin de bal het werk deed. 1-1.
We gingen er van uit dat nu iedereen bij de les was. Wij lieten de bal rondgaan, maar het was toch VEP dat 2-1 maakte. Het vertoonde spel was niet best en de tegenstander profiteerde optimaal. Voor rust liep VEP uit naar 5-1.

In de rust volgde een stevige preek aan de mannen met als doelstelling de duels aan te gaan. Verliezen is niet erg maar je moet wel strijd leveren. Dit ging gebeuren werd er beloofd.

Direct na rust, de supporters waren nog in de kantine werd het 5-2. Nieuwkoop bepaalde vanaf dit moment wat er gebeurde op het veld. VEP werd vast gezet op eigen helft en nu werd er gestreden voor iedere bal.
De 5-3 werd gemaakt en gelijk daarna de 5-4. Er waren nog vijf minuten te spelen en bal leek op weg naar de 5-5 maar helaas hij ging net naast de goal.

VEP loerde op een spaarzame aanval en die kwam er. De keeper kwam ver uit zijn doel en de paal redde ons. Alleen bleef onze doelman liggen op het veld. Dit zag  er niet zo fraai uit. Hij werd van het veld gedragen omdat hij duizilig was en zich niet lekker voelde. In de kleedkamer ging het niet veel beter. Uit voorzorg toch maar even naar het ziekenhuis.

De wedstrijd ging helaas verloren met 5-4, ondanks nog een grote kans voor Nieuwkoop.

Onze keeper mocht naar onderzoek weer naar huis. Even rustig aan doen en over een paar weken weer terug komen bij de arts. Ruben sterkte namens alle D4 spelers en leiders.