Nieuwkoop C2 showt vechtlust tegen Woubrugge C1

C-junioren zaterdag, C2, 3e klasse 07

7 december 2013 10:30

J. Rozema

Nee, punten leverde de wedstrijd van SV Nieuwkoop C2 thuis tegen Woubrugge C1 niet op. Maar toch waren er echt wel ‘winstpunten’ te zien. Want wat de C2 vandaag liet zien was VECHTLUST, veel vechtlust. En als wij als toeschouwers de punten hadden mogen verdelen hadden we de mannen van de C2 echt wel een punt gegeven!

De Nieuwkoopse veengrond heeft nog steeds niet genoeg fysiek vermogen opgeleverd. Groeien mannen! Ook Woubrugge C1 bleek een fysiek sterk en groot team. Menig volwassene moet zelfs omhoog kijken om deze spelers recht in de ogen te kunnen kijken. Maar, dat mag niet altijd bepalend zijn. Dan moeten we het maar van onze techniek en snelheid hebben.

De C2 startte de wedstrijd dan ook vol vermogen. Er werd een snel voetbalspelletje gespeeld. Waar ‘we’ normaal nogal eens de neiging hebben om de bal lang vast te houden om uiteindelijk balverlies te lijden, werd nu goed opgebouwd en werd snel voetbal gespeeld. Dat leidde tot goede opbouw en zelfs een paar kansen op doel. Helaas wist Woubrugge uit een vrije situatie te scoren en gaf de rust een 0-1 op de borden. En dan valt het toch niet mee om de koppies omhoog te houden.

‘We’ hoopten vanaf langs de lijn natuurlijk op dat eerste doelpuntje van de Nieuwkopers. Dat zou zo verdiend zijn, na het harde trainen… Maar zo zijn de wetten van het voetbal nu eenmaal niet gemaakt. De 2e helft liep anders qua scoreverloop. Na de 0-2 scoorde Woubrugge de 0-3 uit een (onterechte) penalty. En ja, ook de 0-4 viel.

Maar echt, voor vechtlust verdienen jullie dat punt! Blijven gaan mannen, het is niet gemakkelijk om wekelijks te verliezen. Maar dat ritme gaat verbroken worden, let maar op...