F1 onterecht hekkensluiter

F-pupillen zaterdag, F1, 3e klasse 7

7 december 2013 10:15

T. Goedhard

Afgelopen zaterdag kwam de koploper op bezoek, Olympia uit Gouda. De vraag was welke uitwerking het missen van de donderdagtraining (Sinterklaas!) op onze jongens had gehad. Zouden ze slap en futloos van de pepernoten zijn, of juist scherp en hongerig naar de bal?

Iedereen was in ieder geval aanwezig: spelers, trainers/coaches, ouders en zelfs Finn, het 1 week oude broertje van Yazz. Na de gebruikelijke kleedkamerrituelen en warming-up rondootje, mocht Nieuwkoop aftrappen voor de wedstrijd.

Direct was duidelijk dat Olympia beschikte over een grote, sterke aanvaller, die volgens de kundige commentaren van de zijlijn waarschijnlijk met de brommer was gekomen! Maar wij lieten ons daar niet van de wijs brengen en speelden vanaf het begin ons eigen spel.

Olympia werd als snel onder druk gezet en een eerste voorzet van Mischa werd afgeslagen, maar weer snel teruggebracht door een schot van Yoran. Helaas via een verdediger over de achterlijn. De eerste corner resulteerde bijna een eigen goal van Oylmpia, maar helaas konden we uit de daaropvolgende 2 corners nog niet scoren.

De druk bleef er echter goed op en die pepernoten zaten onze jongens dus duidelijk niet in de weg. Ze roken de goal, nu moest ie nog gescored worden. Het tegenspel van Olympia bestond vooral uit het spelen op de counter. Het was daarmee gevaarlijk genoeg met een aantal snelle en technisch goede spelers, en ook vooral het goede schot van hun spits. Een aanval van Olympia wordt prima verdedigd door goed positie- en samenspel van Noe en Jesse. Corner voor Olympia. Een knappe corner: direct op de kruising, waarmee Noe echter aan de haal gaat en via een prachtige combinatie met Pieter en Daan schiet Yoran uiteindelijk op de paal.

Het wordt toch niet zo’n wedstrijd met heel veel kansen, maar waar de goal uiteindelijk aan de andere kant valt? Walter trekt zich bijna z’n haren uit z’n hoofd bij de volgende gemiste kans (schot van Daan). Marco is dat stadium al gepasseerd.

Gelukkig staat bij ons Sven nog steeds goed in z’n goal en zijn de ballen die hij krijgt zijn feitelijk geen probleem. Wij blijven goed combinatiespel op de mat leggen en blijven gretig naar voren spelen.

Toch zit een ongeluk in een klein hoekje en aahrgg... bij de eerste echte aanval van Olympia valt het doelpunt tegen: 0-1. Mooi schot, maar onverdiend gezien het spelbeeld.

Echt goede ploegen komen echter ook zo’n tegenslag te boven en het is fantastisch om te zien dat we ons niet van de wijs laten brengen maar ons goede spel voortzetten. Beide ploegen beginnen fanatiek aan de tweede helft en Nieuwkoop heeft duidelijk nog de overhand met aanvallen en schoten van Mischa, Yazz en Yoran. Olympia schiet ook maar Sven heeft ‘m en schiet de bal gelijk het veld weer in. Zo blijft de druk er goed op zitten.

Nieuwe aanval via onze aanvallers: van Mischa, naar Yoran, naar Yazz, terug naar Mischa die om 3-4 tegenstanders heen slalomt en scoort! 1-1, een prachtige goal die deed denken aan de tijd dat Zlatan nog bij Ajax speelde!

Nieuwkoop blijft vechten en gaat op zoek naar de 2-1. Noe is heer en meester in de achterhoede en daarmee zijn we in staat flink op de aanval te kunnen spelen.

Uit een voorzet van Pieter schiet Yoran naast, maar Olympia komt er niet uit en Yazz schiet en scoort: 2-1. Dit viert hij met een professioneel kusgebaar voor het publiek op de 2e ring, of dacht ie even aan z’n pasgeboren broertje Finn?

Het publiek explodeert en hoewel er al wordt gesproken over trakteren op patat bij een overwinning, zijn we er nog niet. Het spel verandert meer in kick-and-rush en helaas de bal valt verkeerd voor een speler van Olympia. Die peert de bal met een voor Sven onhoudbaar schot erin: 2-2.

Hoewel beide partijen het nog blijven proberen is de eindstand bereikt. Hoewel er voor ons gezien het goede spel meer in had gezeten, overheerst de tevredenheid dat we de koploper redelijk dol hebben gespeeld. We staan dus volkomen onterecht op de laatste plaats. De patat was dus toch nog verdiend!

Volgende week tegen Unio in Oudewater. Weer zo gretig er tegenaan, dan komen de punten vanzelf.

Marcel & Judith