F1 gelijkwaardig aan koploper

F-pupillen zaterdag, F1, 3e klasse 7

25 januari 2014 10:15

L. van Niekerk

De hele week was de spanning al te snijden op het voetbalveld. Vanwege de klassieker Ajax-Feyenoord? Nee hoor, die wedstrijd zou lang niet zo belangrijk of spannend zijn als de wedstrijd tussen de F1 van Nieuwkoop en de koploper Haastrecht F1.

Daarnaast was het spannend of het hele team wel aanwezig zou kunnen zijn. Pieter was geblesseerd aan zijn voet en Yazz had last van een oude blessure aan zijn enkel. En Daan had eigenlijk een schaatstournooi. De coaches Walter en Marco zaten met hun handen in het haar. Nou ja, coach Marco niet letterlijk dan, maar er was wel even paniek. Gelukkig bleek dit overbodig, want vandaag was het hele team compleet.

De wedstrijd begon en de eerste aktie kondigde zich al aan. Een assist van Yazz, maar Daan schoot hem net aan op de paal. Jammer, maar het was meteen duidelijk wie het voortouw nam: de mannen van SV Nieuwkoop!

Er werd goed overgespeeld. Pieter, Mischa en Joran speelden naar voren en vele kansen deden zich voor. Maar elke keer zat de bal er net niet in. Paal, lat of handen van de keeper zaten in de weg.

Haastrecht begon te ontwaken en de bal ging richting ons doel. Gelukkig stond Sven paraat en daar was een prachtige redding!

De tegenpartij was nu echt wakker. Maar gelukkig waren daar Noë en Jesse die niks aan het toeval over lieten. Er werd geknokt om dat eerste doelpunt en deze verlossing kwam. Via een mooie assist van Daan scoorde Pieter de 1-0. Even leek er niets mis te kunnen gaan en als ware helden vertrok de F1 na de eerste helft naar de kleedkamer voor een PowerTalk van de coaches en heerlijke limonade.

Vol goede moed betraden onze mannen het veld voor de tweede helft. Niets leek een overwinning in de weg te staan. Helaas had Haastrecht een zelfde soort PowerTalk van hun leiders gekregen met dezelfde lekkere limonade. Ook Haastrecht wilde een overwinning..

En daar was de domper. Opeens was daar die 1-1. Teleurgestelde koppies, maar niet getreurd. De bal is en blijft rond en dan is alles mogelijk.

Echter, een bal over onze keeper heen werd helaas de 1-2. Geen punten voor ons en Haastrecht blijft de koploper. Ondanks dat was er een mooi samenspel te zien en was het een gelijkwaardige wedstrijd.

Werk aan de winkel voor de coaches en het team, koppies omhoog en op naar de volgende wedstrijd!