D4 strijdlustig ten onder tegen Siveo

Nieuwkoop JO13-4G

D-pupillen zaterdag, D4, 6e klasse 10

1 maart 2014 10:45

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Siveo' 60 D1 op het programma.
De nummer twee op de ranglijst. Kan de D4 zijn ongeslagen status in 2014 vasthouden?

Het was heerlijk weer en de zon scheen lekker. Vele supporters waren ons weer achterna gereisd. Zelfs de voorzitter stond weer langs de lijn en wat te denken van Marcel de vader van Jim. Afgelopen donderdag flink geblesseerd geraakt bij zijn sport, maar nu wel met de rolstoel langs de lijn. Zelfs een trotse opa was gekomen om de mannen aan te moedigen.

Voor de wedstrijd begon kregen de mannen op het mooie voetbalbord van Leon tekst en uitleg wat te doen. De wedstrijd begon en Nieuwkoop trapte af. We moesten duidelijk nog even op gang komen maar daar wachtte Siveo niet op.
Zij begonnen stevig aan het duel en kregen de eerste kansen. Maar onze keeper hield zijn doel schoon.

Langzaam maar zeker kregen ook wij kansen. Het wachten was op een doelpunt. Die werd ook gemaakt en wel door Nieuwkoop. 0-1.
Goed gedaan mannen nu doorzetten.

Helaas dat lukte niet. Siveo werd sterker en speelde beter en het werd 1-1.
Jammer maar zeker niet nodig.

Nieuwkoop trapte weer af en ging nu ook wat meer druk zetten richting het Siveo doel. Dit leverde mooie kansen op en uiteindelijk ook een treffer. 1-2 voor Nieuwkoop. Rust.

In de rust werden de mannen toegesproken om wat feller te zijn in de duels.
Ook op het bord werd nog wat uitgelegd. Nu moest het goed komen.

De kansen kwamen voor Nieuwkoop. Een flink aantal maar de bal wilde er niet in. Zoals zo vaak valt hij dan aan de andere kant. Ook nu gebeurde dat alleen in buitenspel positie. De scheidsrechter telde de goal en zo stond het 2-2.

Toen ontbrande de strijd pas echt. Voor elke meter gras werd gestreden door iedereen op het veld. Een vrije trap op de rand van de 16 voor Nieuwkoop werd omgezet in een vrije trap voor Siveo. Zelfs een 1 tegen 1 situatie van Nieuwkoop zijde leverde niet de 2-3 op, de bal ging naast.

Ook Siveo kreeg nog enkele goede mogelijkheden en helaas voor ons viel daar ook nog een goal uit. 3-2. Helaas kon deze achterstand niet meer gerepareerd worden en is de eerste nederlaag in 2014 een feit.

Jammer mannen, moedig gestreden, ondanks alle comotie in de slotfase.
Aan jullie lag het niet...

Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen.