8 goals bij de D4 tegen VEP

D-pupillen zaterdag, D4, 6e klasse 10

29 maart 2014 10:15

J. Verduyn

Nieuwkoop D4 staat altijd garant voor vele doelpunten en een spannend score verloop. Vandaag was het niet anders.

De leider had ingezet op winst om zo een fantastische SV Nieuwkoop handdoek te winnen van Jumbo. Onze geblesseerde supporter werd eerst nog opgehaald thuis. Ook hij wilde wederom niets missen van deze wedstrijd.

De voorzitter was op vakantie, maar stuurde de mannen wel een bericht om ze succes te wensen. Kortom genoeg aktie op deze mooie zonnige dag.
Om 10.15 uur werden de spelerspassen gecontroleerd door de scheidsrechter en kon de wedstrijd beginnen. De mannen moesten duidelijk even op gang komen. De bal werd wat onrustig heen en weer gespeeld en dat leverde VEP wat kleine kansjes op maar onze keeper lette goed op en voorkwam zo een tegen goal.

Langzaam kwam de D4 in het spel en al snel leverde dat de eerste goal op. 1-0. Goed gedaan mannen en nu doorzetten. Dat werd gedaan. Er werd wat meer druk gezet en er kwamen meerdere kansen om de voorsprong te vergroten. Uiteindelijk gebeurde dit en stond het 2-0.

Het was bijna rust maar slecht verdedigen werd afgestraft door VEP. 2-1.
In de rust werd er stevig gepraat en we waren er klaar voor. Er werd teveel ruimte weggegeven op het middenveld en dat moest niet meer gebeuren.

Direct na de aftrap kregen we een corner en hieruit werd gelijk de 3-1 gemaakt.
Iedereen dacht dat het nu wel goed ging komen en dat leverde vanaf de aftrap gelijk een tegengoal op. 3-2.

VEP rook zijn kansen en ging beter voetballen. Nieuwkoop wist zich geen raad en de 3-3 werd gemaakt door VEP. Toen daarna ook nog de 3-4 werd gescoord door VEP keken de mannen elkaar eens aan. Hoe kon dit gebeuren?

Iedereen moedigde de D4 aan en er werd weer druk gezet naar voren. Dit leverde weer kansen op en uit één daarvan viel de 4-4. Gezien het wedstrijdbeeld was dit zeker terecht. Ieder team kreeg nog kans op de winst maar het zat er niet in.