Vooraf was er behoorlijk wat spanning te voelen.

Nieuwkoop JO9-1

Sportlust '46 F2

F-pupillen zaterdag, F1, 3e klasse 7

29 maart 2014 10:15

R. Sinnige

Zaterdag moesten de jongens van de F1 tegen de nummer 2 van onze competitie, Sportlust. Vooraf was er behoorlijk wat spanning te voelen. De nummer 2 zelf was ook behoorlijk gespannen, want zij moesten winnen om in de race te blijven voor het kampioenschap, wat dat betreft hadden ze wel wat weg van FC Twente (die dragen namelijk ook een rood shirt).

De wedstrijd werd niet gespeeld op het gebruikelijke kunstgras maar vond plaats op veld 4 Voor, zoals dat zo mooi heet. Een redelijk grasmat die iets meer vraagt van de techniek van onze jongens en die de moeder van de keeper tot enige zorgelijke blikken bracht (gingen die vlekken er nog wel uit). Maar alles was beter dan de bekende rubberbolletjes in het afvoerputje.

De wedstrijd begon goed en de ouders namen eens heerlijk plaats in het zonnetje dat mooi straalde. Voor hun gezicht ontspon zich een zeer mooie wedstrijd, met een strijdende Jesse, een actieve Jazz, een zeer op dreef zijnde Daan, een knokkende Yoran, een bikkelende Misha en Noë, een goed uitkomende Sven en een altijd hardwerkende Pieter.

De tegenstander had een Maradonna en El Hamdaoui in de dop meegenomen om het ons eens knap lastig te maken. Naast dat alle jongens wat moeite hadden met het veld was ook het spel duidelijk aangepast aan de omstandigheden, dit was een zogenaamde 6 punten wedstrijd, die op het scherpst van de snede werd uitgevochten. In de eerste helft bleef de bril stand op het bord, maar na de limonade sloeg de vlam in de pan.

In het begin van de tweede helft kwam Sportlust gevaarlijk dichtbij en werd het wel erg druk voor het doel van Sven. De druk bleek iets te hoog en dat zorgde voor de 0-1. Misha opende de score namens en Nieuwkoop met een zeer fraaie Lob. Yoran liep voor de zekerheid nog even mee, maar dat was eigenlijk niet nodig. Vooral trainer Walter was daarmee zeer in zijn nopjes. Kwamen zijn trainerskwaliteiten eens te meer weer naar voren. De uurtjes op zondag begonnen zich uit te betalen.

Nadat Yoran en Noë een, zo leek het, ingestudeerde vrije trap in de touwen hadden gewerkt bij Sportlust, leek het erop of onze jongens de vele gemiste kansen van de eerste helft toch gingen goedmaken met een 2-1 overwinning. Het team van Walter en Marco wilde meer en zochten ook nu nog naar een extra doelpunt. Helaas werd hun gulzigheid in de laatste minuut afgestraft met een onvervalste counter. Hoewel Sven de bal nog wel wist aan te raken ging hij er toch in, zo werd de terechte eindstand bepaald op 2-2.

De spelers van Sportlust waren toch enigszins aangeslagen omdat ze uiteindelijk niet meer kampioen konden worden.

De penalty’s waren wederom een prooi voor Sven die ongeveer alle penalty’s wist naast te kijken of wist tegen te houden.