De D4 en de poetsdames

D-pupillen zaterdag, D4, 6e klasse 10

12 april 2014 10:15

N. v.d. Jagt

Nieuwkoop D4 speelde vandaag tegen Sportlust’46 D5. Uit werd het 2-2 dus er waren mogelijkheden.

Het weer was goed en er was weer veel publiek op ons duel afgekomen. Het was tenslotte onze laatste competiewedstrijd die we thuis moesten spelen.

De scheidsrechter blies op zijn fluit en de strijd ging los. Het spel ging heen en weer en er ontstonden ook kansen voor beide doelen. Zowel Nieuwkoop als Sportlust had een vrije doortocht naar het doel maar het leverde geen goals op.

Dit zijn we niet gewend want in onze wedstrijden vallen altijd vele doelpunten. Ging dat vandaag dan niet gebeuren?

Na een stevig duel om de bal waarbij twee spelers de bal vol raakten bleef een Nieuwkoopse speler liggen op het veld. Na uitgebreid onderzoek langs de lijn en hulp van de Sportlust coach kon deze speler in de tweede helft toch nog even mee spelen. Helaas ging dit maar 5 minuten toen was het voorbij.

Sportlust scoorde 0-1 en al gauw daarna maakte Nieuwkoop 1-1. Net voor rust werd het nog 1-2.

In de rust hebben we de zaken nog eens door genomen. Hoe kan dit nu toch steeds gebeuren? Er wordt te veel ruimte open gelaten tussen de voor en de achterhoede. Dit geeft de tegenstander kans om alle afvallende ballen op te rapen en richting onze doelman te schieten.

In de tweede helft kwam Sportlust een tijd lang niet onder de Nieuwkoopse druk vandaan maar dan moet je wel scoren. Dit deed Nieuwkoop niet maar Sportlust wel. Twee keer zelfs in deze helft. Zodoende werd er met 1-4 verloren.

Na afloop werd de kleedkamer nog schoongemaakt door de poetsdames van de D4. Geweldig gedaan dames en hartelijk dank hiervoor!