Klinkende overwinning C2

C-junioren zaterdag, C2, 3e klasse 07

10 mei 2014 10:15

Jo. Rozema

Ja, het was een moeilijk seizoen. Ja, de mannen hebben heel veel geleerd. En ja, we zijn kampioen van onderen geworden. Maar wat was het een mooie kroon op het seizoen dat juist in die allerlaatste competitiewedstrijd, thuis tegen TAVV C1, de eerste overwinning van het seizoen behaald werd! Een oh zo verdiende overwinning!

Vanaf het begin van de wedstrijd werd er goed gevoetbald. Maar die start hadden we als ouders langs de lijn dit seizoen wel vaker gezien. Het resulteerde in ieder geval in een mooi openingsdoelpunt voor de Nieuwkopers. TAVV wist vrij kort daarna de gelijkmaker te scoren. Niet getreurd, verder voetballen! En ja, een prima opbouw in de aanval resulteerde in de 2-1, direct ook ruststand.

Een lekker gevoel om de rust mee in te gaan. Na de rust werd met vertrouwen de 2e helft ingegaan. Als ouders langs de lijn nog niet geheel vol vertrouwen, maar met een enorme gunfactor hopend op die overwinning. De 2-2 van TAVV kwam niet geheel onverwacht.

En toen werd de 3-2 gescoord! Maar met nog een kleine 10 minuten op de klok was het nog ontzettend spannend. Ht eindsignaal voelde ook enorm verlossend, en deze eerste overwinning werd gevierd!

We danken als spelers en ouders trainer Michael Geurten, die de ploeg ondanks de tegenvallende resultaten enorm voor zijn inzet. De 12de plek komt niet overeen met alle leermomenten, het plezier, etc. Het was super! Ook leiders veel dank!