D4: remise in regenachtige derby

Nieuwkoop JO13-4G

D-pupillen zaterdag, D4, 6e klasse 10

10 mei 2014 11:00

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen NSV op het programma. Thuis werd er veel gescoord en gewonnen met 7-5.

Zodoende dat vele supporters mee gingen naar Noorden. Het weer was niet al te best dus de grensrechter  wilde het duel wel aflassen. Niks hoor! riepen de supporters. Spelen!

De paraplu werd opgezocht dus zij bleven wel droog. De trainer kroop ver in de dugout dus hij bleef ook droog. Kortom, de vlagger was het leidend voorwerp.

Ook had de D4 weer een nieuwe topper opgespoord. Michelle die al het hele seizoen meetraint mocht haar debuut in een competitie wedstrijd maken. Ze speelde een degelijke wedstrijd. Michelle nogmaals dank voor het meedoen.

De mannen van de D4 waren duidelijk uit hun ritme. Twee weken geen wedstrijd is niet de allerbeste voorbereiding. NSV begon goed aan de wedstrijd en kreeg een aantal mooie kansen. Gelukkig stond onze keeper goed op te letten en was de afronding van NSV onder de maat. Verdiend kwamen ze op 1-0 en ze kregen een aantal mogelijkheden op meer.

Ook Nieuwkoop kreeg wat kansen maar het vizier stond niet op scherp. Na vijf minuten extra speeltijd in de eerste helft, vond de scheids het ook mooi. Rust.

De trainer probeerde in de rust de mannen op scherp te krijgen. Ook de wind speelde een belangrijke factor in de tweede helft.

We kregen voor de wind en zette goed druk op de bal. De kansen regen zich aaneen en de regen viel ook gestaag naar beneden. Ja hoor, daar was hij de 1-1. Dik verdiend na zoveel kansen.

Het wachten is op de 1-2 hoorde ik uit de NSV dugout. En hoe! Een goal van wereldklasse. Een speler met een mooie linkertrap krulde de bal met veel gevoel vanaf rechts over de keeper. Er kwamen meerdere kansen maar de bal wilde er niet in. Tot er na vier minuten blessuretijd in de tweede helft een corner kwam voor NSV. De bal verdween via de lat en het achterhoofd van een Nieuwkoop speler in het doel. 2-2.

Dit werd dus ook de eindstand. Eerlijk is eerlijk. Dit was ook wel terecht als je over de hele wedstrijd kijkt. Maar jammer was het wel.

Volgende week spelen we de laatste wedstrijd voor de competitie. Uit bij Rijnstreek D1.