Floreant houdt A1 op 0-0

A-junioren, A1, Groep 1 25

25 augustus 2014 19:00

Steen, R.H.E.W. van der

Maandagavond was de eerste bekerwedstrijd voor de A1. Voor aanvang bleek dat spits Tony nog geen geldige spelerspas had. Daarom moest vlak voor de wedstrijd de opstelling nog omgegooid worden. Folkert uit de B1 startte in de basis.

Nadat iedereen voorzien was van trainingsjasjes konden we beginnen. Het weer was niet echt zeer plezant. Daarom deed de scheidsrechter de pasjescontrole in de kleedkamer.

Nieuwkoop was in de gehele wedstrijd de bovenliggende partij. Maar het probleem lag duidelijk in de afronding van de kansen. Floreant werd niet gevaarlijk en kwam niet voor het doel van Thomas. De Boskopers maakten veel ovetredingen op het middenveld.

Toen Hein bij een pittige tackle wegkomt, omdat de scheidsrechter het correct vond, schoot de trainer van Floreant uit zijn slof naar de fluitist en kon  inrukken.

Eigenlijk waren er niet veel hoogtepunten voor rust. Na rust wist de doelman van Floreant met enkele goede reflexen een goal te voorkomen. Een Boskoopse speler ontving een gele kaart voor een forse sliding.

Aan het einde van de wedstrijd werd duidelijk dat het conditioneel nog niet helemaal op orde is bij de A1, want de Nieuwkoopse spelers oogden zeer vermoeid.

Uiteindelijk na 90 minuten (en waarschijnlijk een beetje) floot de prima leidende arbiter Van der Steen af.