D2 verliest van sterke tegenstander

D-pupillen, D2, Groep 3 11

6 september 2014 9:00

Verduyn, J.

Voor het eerst hadden de meeste spelers te maken met een pascontrole, maar er waren gelukkig geen problemen en we konden dan ook snel starten.

In de beginfase was het vooral elkaar aftasten, maar al snel bleek dat de tegenstander een mix was van sterke spelers en technische snelle voetballers. We kwamen er niet doorheen en de wedstrijd beloofde dan ook zeer pittig te worden. Tot de tiende minuut hielden we stand, maar daarna moesten we een tegendoelpunt incasseren. In de vijftiende minuut was het helaas weer raak voor de tegenstander.

We verloren op het middenveld te veel de bal, zodat we bijna nooit onze balvaste spits konden bereiken. In de 25e minuut kwam onze voorstopper ongelukkig in botsing en moest uit voorzorg de wedstrijd verlaten. We beschikten gelukkig over nog een goede voorstopper en na een wisseling in het veld was deze plek weer snel ingevuld. We gingen rusten met een 0-2 achterstand.

In de tweede helft ging de wedstrijd weer op dezelfde manier door. Enkele spelers op het middenveld konden het niveau niet meer bijhouden. Er moest, nadat de tegenstander hun derde doelpunt maakte, helaas ingegrepen worden met een wissel.

Onze gewisselde spits nam de plaats in van de te wisselen rechtshalf. Dit was duidelijk een prima keuze. We hielden de bal weer langer vast en konden nu eindelijk onze spits bereiken. Die wel wist wat hij er mee moest doen. Ook de sterke laatste man van de tegenstander werd gewisseld en snel roken we onze kansen. In de 50e minuut lukte het eindelijk.  Vijf minuten later kwam onze sterke rechtsbuiten er ook langs. Het werd dus binnen zeer korte tijd 2-3.

Nu we weer ver vooruit speelden greep de behendige spits van de tegenstander zijn kansen en liep behendig door onze achterhoede.  Onze laatste man moest aan de noodrem trekken in het strafschopgebied. Of was het een makkelijke duikeling over het uitgestoken been van onze speler?

De eerste poging werd hoog overgeschoten. Maar omdat er een paar van ons te vroeg bewogen mocht de penalty overgenomen worden. De tweede poging belandde op de lat en kaatste terug naar de penaltynemer. Die schoot de bal prompt in het doel.  Volgens onze coach mag dat niet, maar helaas werd hij toch geteld. Jammer, want wij maakten nog grote kans op een gelijkspel.

Volgende week uit naar Kagia, dat afgelopen weekend flink uitgehaald heeft. We gaan er weer een mooie pot van maken.