E1: eerste winst voor de beker

E-pupillen, E1, Groep 1 12

6 september 2014 11:00

Piké, R.

De E1 mocht dit seizoen starten met een thuiswedstrijd tegen Unio E1. Afgelopen zondag tijdens de kick off wedstrijden waren de verbeterpunten goed naar voren gekomen en daar is afgelopen week hard op getraind.

Dit betaalde zich direct uit, want de E1 speelde een heerlijke wedstrijd. Voor de wedstrijd was afgesproken dat de aanvallers bij balverlies goed moesten omschakelen om de verdedigers te helpen in de verdediging en dat werd keurig uitgevoerd.

Na een paar goede aanvallen en gemiste kansen wist Adam de 1-0 binnen te schieten. Kort daarna wist Bram een voorzet van de zijkant in een keer op zijn slof te nemen. De keeper had geen schijn van kans. Uit een van de weinige aanvallen wist Unio vanaf de zijkant een beauty te maken door in een keer bij de tweede paal de bal in de bovenhoek te schieten. Ook hier was onze Simon echt kansloos.

De mannen raakte niet van slag. Onder leiding van onze dirigent Tico werd de ene na de andere aanval opgezet. Onder deze grote druk hielp Unio een handje door een voorzet zelf binnen te tikken 3-1. 'Kleine' Maurice maakte zich vervolgens na mooi combinatie spel goed vrij en schoot heerlijk de 4-1 in de hoek met een mooie hard schuiver.

Na rust begon de wedstrijd wat rommelig, maar na tien minuten kwam ons verzorgde spel weer op gang. Quinten en Tico begonnen om en om steeds meer in te schuiven. Ook Pieter van de E3, die na al een wedstrijd te hebben gespeeld de zieke Maik kwam vervangen, deed mee alsof ie altijd in de E1 speelde.

De aanvallers begonnen elkaar steeds makkelijker te vinden en gunden elkaar een paar mooie doelpunten. Adam maakte de 5-1 en 7-1 en tussendoor wist ook Indy de 6-1 binnen te lopen.

Deze coach heeft van jullie spel genoten. Als we zo als team blijven spelen, voorzie ik dat we nog een hoop wedstrijden gaan winnen! Maik beterschap en Pieter dank voor het meespelen.

'Grote' Maurice