Nieuwkoop 3 start matig

Mannen, 3, Groep 7 19

7 september 2014 13:00

Hendriks, R.

Na een rommelige zomer met een hoop verschuivingen binnen het team was het eindelijk weer eens tijd om een wedstrijd te voetballen. Het prestatiegerichte voetbal van SV Nieuwkoop was overgegaan naar de zaterdag zodat de teams op zondag konden opschuiven. Vandaar dat het team nu Nieuwkoop 3 is.

Zondag 7 september werd gevoetbald tegen Alphen 5, zonder Niels, Foppe, Michel, Chun en de gestopte jongens Danny, Anton en Mike. Gelukkig waren invallers Jelle, Roy, Chris en Jeroen van Gils bereid mee te doen.

Scheidsrechter Hendriks kampte, als gevolg van zijn intense levensstijl, tot laat op de zondag onverwacht met wat fysieke ongemakken. Noodgedwongen moest daar Sam de wedstrijd onder zijn hoede nemen. We bedanken hem hiervoor.

Nieuwkoop begon gemotiveerd aan de wedstrijd en speelde de eerste twintig minuten leuk voetbal. Zo werd onder andere de paal geraakt door Marijn en had Gijs het vizier nog niet helemaal op scherp staan. Uiteindelijk was het debutant Roy die de score opende door vanaf rand zestien de bal in de korte hoek te knallen, 1-0. Later stond Roy ook aan de basis van de 2-0 door Jeroen weg te sturen in de diepte. Hij maakte het koelbloedig af met een lobje, 2-0.

Er leek geen vuiltje aan de lucht, maar Nieuwkoop werd slordiger. Alphen begon wat beter in hun spel te komen en kwamen vlak voor rust op 2-1, na wat gerommel achterin bij Nieuwkoop. Vlak daarvoor had Alphen eigenlijk een strafschop moeten krijgen nadat Jelle de spits onderuit trok, maar scheidsrechter Sam wuifde het weg.

In de tweede helft was het zaak om niet teveel weg te geven en zelf de score uit te bouwen. Nieuwkoop werd vermoeider door het warme weer en de krachten ebden langzaam weg. Alphen kwam dan ook verdiend op 2-2, nadat de spits wel heel gemakkelijk over het been van Andy ging en een penalty versierde.

De wedstrijd golfde daarna op en neer en beide teams kregen nog een aantal goede kansen. De grootste was misschien wel voor Gijs, maar het lukte hem niet om de bal vlak voor de lijn het laatste zetje te geven.

Het blijven bekerwedstrijden en dat zijn mooie oefenpotjes voordat de competitie begint. We mogen tevreden zijn over de eerste twintig minuten, maar dat is niet genoeg om de wedstrijd te winnen. We verwelkomen in ieder geval onze eerste versterking in de persoon van Jelle, die zich definitief bij het team heeft gevoegd. Hopelijk volgen er meer. Volgende week MMO uit.