D2 is goed bezig

Woubrugge D1

30 augustus 2014 10:00

Verduyn, Jeroen

Afgelopen weekend speelde de D2 de tweede oefenwedstrijd, de eerste oefenwedstrijd werd voor de zomerstop helaas verloren tegen de E-top (2e jaars E-tjes) van Alphense Boys met 6-2.

De D2 is een team met een aantal spelers uit de D2 van het afgelopen seizoen, twee spelers uit de D4, talentvolle spelers uit de oude E1 / E2 en twee zeer talentvolle tweedejaars E-tjes.

Vandaag dus de volgende krachtmeting tegen de tevens in de 2e klasse uitkomende Woubrugge D1. Dit team bestaat voornamelijk uit tweedejaars D-tjes.
In het begin was duidelijk te zien dat we de afgelopen weken veel hebben geleerd op de training. De veldbezetting was vele malen beter, bij balverlies werd er veel druk gezet op de tegenstander en wanneer we de bal hadden leden we in het begin weinig balverlies. De tegenstander moest even aan ons wennen.

Het doelpunt kon niet uitblijven en na 10 minuten stond het 1-0. De oudere tegenstander ging iets meer druk zetten en kwamen wat meer in balbezit en maakte in de 18e minuut de gelijkmaker. Vlak voor de rust kregen we weer meer grip en dit resulteerde in de 28e minuut weer in een doelpunt voor ons, 2-1.

In de rust werden de verbeterpunten met elkaar doorgenomen, maar bij de start was het duidelijk dat de tegenstander dat ook had gedaan. Hun veldbezetting was beter, wij leden daardoor meer balverlies op het middenveld en in de voorhoede, doordat we minder tijd hadden. En de druk op onze achterhoede werd dan ook te groot, dit resulteerde in de gelijkmaker en helaas net voor tijd het derde tegendoelpunt. De 2-3 nederlaag is een prima resultaat.

Wij hebben veel vertrouwen in dit team en we gaan er met zijn alle een mooi jaar van maken!