2e laat kansen liggen bij Nicolaas Boys

Nicolaas Boys 2 (zon)

Nieuwkoop 2

19 augustus 2014 20:00

Dinsdagavond kwam Nieuwkoop 2 in actie in Nieuwveen tegen Nicolaas Boys 2. Bij de warming-up viel al op dat het kunstgrasveld, waar de wedstrijd op gespeeld zou worden, er in uitstekende staat bij ligt.
De Nieuwkopers startten de wedstrijd voortvarend met enkele goede mogelijkheden. Helaas leverde dit geen goal op. En de ongeschreven voetbalwet luidt dat als je zelf niet scoort je tegenstander dat wel doet. En dat gebeurde ook.

Koppies omhoog niks aan de hand. Nog genoeg tijd om het tij te keren. Eigenlijk kabbelde het vervolg van de eerste helft rustig verder zonder dat er echte 100% mogelijkheden waren.

Na rust overdonderde Nieuwkoop de ploeg van oud-Nieuwkoop trainer Van Zaal. Uit een vlotte combinatie volgde snel de gelijkmaker. Eén minuut later leek Nieuwkoop op voorsprong te komen via een bal die via onderkant lat voor iedereen duidelijk binnen viel. Behalve voor de scheidsrechter, want die wuifde het met een grote glimlach op zijn gezicht weg.

Maar goed, gewoon verder. Volgende kansen kwamen snel en uit één van die kansen viel toch de 1-2. Nicolaas Boys gooide de schroom wat van zich af en kwam steeds vaker voor de Nieuwkoopse goal. Na een schot op de lat was het dan ook raak voor de Nieuwveners.

Nieuwkoop kreeg nog enkele mogelijkheden, maar tot een treffer kwam het niet. Conclusie: goede wedstrijd en leuke (vooral 2e helft) voor het publiek.