Derde zakelijk naar volgende ronde

Nieuwkoop 3

Alphense Boys 7 (zon)

Mannen, 3, Groep 7 19

21 september 2014 13:00

Rozema, Ju.

Op het programma stond de laatste poulewedstrijd van de eerste bekerronde. Bij een ruimte overwinning van Nieuwkoop en puntverlies van Alphen zou overleven in de beker een feit zijn.

Zonder Gerard, Dylan en Michel ging Nieuwkoop de strijd aan. Tegenstander, Alphense Boys. In de eerste 5 minuten van de wedstrijd gaf Alphense Boys vol gas en was er sprake van een gelijkwaardige wedstrijd. Dit veranderde nadat Joey op snelheid de verdediging klopte en beheerst binnenschoof, 1-0. De tegenstander leek aan te zetten voor een gelijkmaker maar de keeper van Alphense Boys had dit niet begrepen. Na een zwakke uittrap belandde de bal in de voeten van Mitchel, die een leeg doel voor zich zag en vanaf grote afstand de bal binnen knalde, 2-0. Alphense Boys liep een behoorlijke deuk op en dat kwam het niet meer te boven. Vervolgens was het tijd voor de 'Gijs van Dolder show'. Na een periode flink uit vorm te zijn geweest had hij dit van zich afgeschud en maakte een zuivere hattrick, waardoor Nieuwkoop voor rust al uitliep naar 5-0.

In de rust krijgen we de opdracht van hoofdcoach Hoppenbrouwer om de wedstrijd rustig uit te voetballen. Alphense boys had in de 2e helft het grootste gedeelte de bal, maar steeds bleek invaldoelman Marijn een sta in de weg. Uiteindelijk counterde Nieuwkoop via Joey naar 6-0. Het laatste woord bleek echter toch aan Alphense boys die vlak voor tijd toch nog een eretreffer mochten maken.
Met deze ruime zege van Nieuwkoop en het puntverlies van Alphen, dat met 1-1 gelijk speelde tegen MMO, betekent dit dat Nieuwkoop zich op mag maken voor een vervolg avontuur in het bekertoernooi. Dit is voor latere zorg, want volgende week wacht de eerste competitiewedstrijd met als tegenstander Nicolaas Boys