D4: Eerste thuiswedstrijd, eerste punten

D-pupillen, D4, Groep 6 07

13 september 2014 9:00

jagt, H. v/d

Vorige week mocht de D4 de eerste officiële wedstrijd spelen. Uit tegen Zwammerdam D1. De Zwammerdammers waren overwegend tweedejaars D en de laatste man laadde de verdenking op zich met de brommer naar de voetbal te komen. Letterlijk en figuurlijk dus een maatje te groot: 5-1, waarbij Boyd de eretreffer op een assist van Sem voor zijn rekening nam. Man van de wedstrijd was unaniem: Demian. Zijn goede keeperswerk zorgde ervoor dat we niet met dubbele cijfers wreden afgedroogd.

Zaterdag 13 september ging het voor de D4 écht beginnen: De eerste thuiswedstrijd, tegen Alphen D3, voor het eerst in door Gebroeders Bodegraven gesponsord tenue. Tegenstander Alphen had te maken met blessures en afmeldingen en kon dus maar 10 man op de been brengen. Nou heeft de D4 met 15 spelers al erg veel wissels, dus wij stelden er gewoon 11 op…

In de eerste helft ging het nog gelijk op. Eerlijk is eerlijk: De Nieuwkoopse D4 leek wat sterker, maar Alphen kwam er af-en-toe gevaarlijk uit met een counter. Prompt leidde dat een keer tot 0-1. Vlak voor rust kwam de D4 gelijk, na een scrimmage voor het doel van Alphen zag Dion het gaatje en tikte hem koel binnen.

In de rust gehamerd op “slimmer spelen”. Speel over! Zet met elkaar druk als je de bal niet hebt. Dat dit het juiste recept is, bleek onmiddellijk na de rust: Alphen trapt af, druk op de bal brengt de bal bij Omar -> steekpasje op Dion: 2-1. Alphen mocht het aftrappen over doen. En daar gingen we weer: Druk op de bal, Dion verovert, individuele actie: 3-1. En daarmee was het verhaal van de tweede helft geschreven: Druk op de bal, aanval, goede hoekschop van Omar: Sem voor de 4-1. Idem, maar nu een goede hoekschop van Job: Omar met een kopbal voor 5-1. Moment van verzwakking voor de 5-2, nog een gevaarlijke kans op 5-3, maar alle hoop voor Alphen werd de kop ingedrukt: Na een goede hoekschop van Justin en een scrimmage, gooide Mitchel het duel op slot met de 6-2.

Goede wedstrijd van alle mannen, dus complimenten voor: Omar, Brad, Thijme, Dion, Demian, Yusuf, Donevan, Boyd, Sem, Job, Bryan, Stef, Mitchel en de man van de wedstrijd – dus aanvoerder volgende week – Justin.