D4 moet vechten voor een punt

D-pupillen, D4, Groep 6 07

27 september 2014 9:00

Hoekstra, T.

Na een teleurstellende uitnederlaag bij Sportief D1 stond Nicolaas Boys D2 op het programma als thuiswedstrijd. Zij hadden o.a. een uitslag van 10-3 neergezet en gewonnen van Sportief. Op voorhand zouden we dus tekenen voor een gelijkspel, want verliezen met grote cijfers had de D4 toch weinig zin in.

Het strijdplan vooraf was eenvoudig: Strijden met en voor elkaar! Laat de bal het werk doen en ga het duel stevig aan. Voor alle zekerheid hadden we het middenveld versterkt door met twee in plaats van drie spitsen te spelen. En de tactiek werkte! De Nieuwkoopse D4 had het middenveld stevig in handen en de zeldzame keren dat de Boys er door heen kwamen stond de verdediging paraat om aanvallende ambities vroegtijdig te smoren. Twee individuele acties van Dion brachten 2-0 als ruststand op het bord.

De bespreking in de rust kon dus simpel worden gehouden: Ga zo door mannen! Hou de boel dicht en probeer er nog een of twee in te prikken.

Zoals zo vaak, en dat maakt voetbal zo leuk, scoorde Nicolaas Boys vrij snel de aansluitingstreffer en werd het een spannende tweede helft. Kansen over en weer. De D4 deed dapper zijn best om de kleine overwinning over de streep te trekken, maar helaas prikte de Boys de gelijkmaker er in. Beide ploegen hadden nog kans op een winnende goal, maar 2-2 kon achteraf iedereen mee leven.

Complimenten aan de Nieuwkoopse D4! Een hele goede wedstrijdinstelling en ook het voetbal op zich gaat elke week beter. Op naar Altior D1, NU NOG de ongeslagen koploper….