Gestolen overwinning op de E1

E-pupillen, E1, Groep 1 12

4 oktober 2014 10:15

Sluis, J. v/d

Na een paar verliespartijen tegen pittige tegenstanders in de afgelopen weken stond vandaag de thuiswedstrijd tegen Schoonhoven E1 op het programma.

Beide ploegen hadden tot vandaag één wedstrijd gewonnen. Op papier leek Schoonhoven iets sterker, maar daar was op het veld weinig van te merken. Nieuwkoop begon gretig aan de wedstrijd en had meer balbezit, maar Schoonhoven was met opportunistisch kick and rush voetbal wel dreigend richting onze goal.

Onze mannen waren wat onrustig in de passing, zodat er te vaak onnodig balverlies werd geleden of de laatste bal net niet goed aankwam. Door een scherpe uitval en een verwaald schot stonden we zomaar met 0-2 achter.

Gelukkig bleven de mannen geloof houden en er volgde meerdere grote kansen. Helaas was de afwerking niet goed. De eerste helft gaf voldoende vertrouwen om de tweede helft nog orde op zaken te stellen.

De E1 had goed geluisterd in de rust en er werd met meer overleg gevoetbald. De ene na de andere aanval ging richting het doel van Schoonhoven, maar het duurde tot vijf minuten voor tijd dat we eindelijk een kans wisten te verzilveren.

Tico zette Indy met een mooie steekbal voor de keeper en hij schoot de 1-2 binnen. Schoonhoven wist het niet meer en werd steeds verder teruggedrongen. Onze verdedigers en doelman haalden de incidentele counters er prima uit en het was wachten op de gelijkmaker, maar die wilde er gewoon niet in.

Helaas geen punten en de boys waren terecht teleurgesteld. Zelfs de coaches van Schoonhoven gaven aan dat deze drie punten gestolen waren. Maar ja, dat is voetbal. De beste wint nu eenmaal niet altijd. Sem en Norten uit de E2 vielen uitstekend in na al 'n wedstrijd gespeeld te hebben, waarvoor dank.

Volgende week ontvangen we weer een directe concurrent. Als we zo blijven voetballen weet ik zeker dat dat drie punten voor ons gaat opleveren!

Maurice

p.s. Lees hier het verslag door de ogen van Schoonhoven E1