D4 is strijdlustig en wint nipt van Alphense Boys

Nieuwkoop JO13-4G

D-pupillen, D4, Groep 6 07

11 oktober 2014 11:00

Wat een leuke wedstrijd speelde de D4 afgelopen zaterdag tegen Alphense Boys. Twee ploegen die gelijkwaardig waren. Bij vlagen goed voetbal van onze D4. Het spelletje kan zo makkelijk zijn als je de bal het werk laat doen.

Tiktak, Dion zet Thijme vrij voor de keeper: 0-1! Bal veroveren op het middenveld. Dion geeft een steekpass op Thijme, die komt alleen voor de keeper: 0-2.

Gaan we weer een driepunter scoren? Twee momenten van slap het duel aangaan en de stand is gelijk. Maar vlak voor rust een vrije trap mee op de ‘rand zestien’. Omar zet zich achter de bal en schiet hard door de muur: 2-3!

Na rust wordt het al snel 3-3. Het zal toch niet? Kansen over en weer. En dan; Dion, solo, drie man uitspelen, op de keeper af: overtreding, penalty! Met Thijme, onze penaltykoning op de bank, mocht Dion hem zelf nemen. 3-4 en met de nodige strijdlust de overwinning over de streep getrokken.

Sem met zijn ongeëvenaarde loopvermogen werd verkozen tot man van de wedstrijd en is dus volgende week aanvoerder. Dan ontvangen we ARC-D7, een directe concurrent voor de vierde plaats.

Goed gespeeld mannen!