De F3 doet het goed!

F-pupillen, F3, Groep 6 11

11 oktober 2014 10:45

Stigter, T.

Op zaterdag 11 oktober speelden onze mannen tegen VEP F3. Aanvankelijk leek de winst al binnen want op de afgesproken tijd was het team in geen velden of wegen te bekennen.

In overleg met de scheidsrechter hebben we besloten even te wachten. Een dik kwartier later dan gepland kwamen onze tegenstanders dan eindelijk opdagen. Ze hadden zich verslikt in de wegwerkzaamheden rond Noorden en verontschuldigden zich hiervoor.

Deze wedstrijd was de F3 en belangrijke wedstrijd want de heren staan tweede en om deze positie te houden moest er of gewonnen worden of gelijk worden gespeeld.

Naarmate de wedstrijd vorderde werd duidelijk dat VEP F3 niet zomaar te kloppen was. Het ging redelijk gelijk op. Er werd goed gespeeld en waren een aantal aanzienlijke kansen voor onze mannen om te scoren. Maar het lukte niet om er eentje in te krijgen.

Helaas lukte het VEP F3 wel zodat Nieuwkoop op achterstand kwam. Deze achterstand liep zelfs op naar 0-2. VEP F3 kreeg steeds meer het idee de winst al op zak te hebben, maar onze mannen bleven zich echter dapper verweren en kregen de situatie uiteindelijk weer onder controle. Nieuwkoop F3 slaagde er in een doelpunt te maken, waarna het vertrouwen in de wedstrijd weer begon te groeien.

In de tweede helft kwam de gelijkmaker en de druk werd opgevoerd. VEP F3 voelde de hete adem in de nek en had er vervolgens nog een hele kluif aan om niet op achterstand terecht te komen tot het eindsignaal van de scheidsrechter. Ik weet zeker dat wanneer de wedstrijd nog vijf minuten langer had geduurd, dat de F3 de overwinning opgeëist zou hebben.

Goed gedaan mannen! Ga zo door!