Nieuwkoop 3 (zon) verspeelt wéér een voorsprong

Altior 5 (zon)

Mannen zondag, 3, 7e klasse 03

12 oktober 2014 13:00

Zondag 12 oktober mocht Nieuwkoop zondag 3 aantreden tegen Altior. Vandaag was de support van de jongens van Nieuwkoop zondag 2 zeer bruikbaar, aangezien Joey, Jelle, Marco, Michel en Thomas niet mee konden doen. Ook Glenn Dieke wordt bedankt voor zijn diensten.

Op deze zonnige middag startte Nieuwkoop zondag 3 eigenlijk best goed aan de wedstrijd. Het kreeg een paar kleine kansen, maar nog gevaarlijk werd het echter niet. Halverwege de eerste helft werd een mooie dieptepass op Sheryar op waarde geschat en afgerond. Sheryar moest deze goal wel bekopen met een wissel, aangezien de keeper hem nog even per ongeluk wist te raken.

Even later was het Gijs die de marge wist te tillen naar 2-0, na een goeie steekbal van Marijn. Op zich was er weinig aan de hand, behalve het feit dat Gerard last kreeg van zijn enkel. Hierdoor kon hij niet voluit gaan bij een gevaarlijke hoge bal van Altior en werd het 2-1.

Vervolgens werd Gerard gewisseld en ging Marijn op doel. Jeroen nam de plek van Marijn over en niet veel later was het rust.

In de tweede helft golfde het spel op en neer maar grote kansen waren spaarzaam. Jeroen en Gijs kregen nog een paar kansen om de 3-1 te maken, maar dit lukte hen niet.

15 minuten voor tijd kreeg Altior een vrije trap. De speler van Altior wist hem mooi in te krullen en een rake kopbal zorgde pardoes voor 2-2. Altior kreeg vlak daarna nog een kans, maar deze ging net voorlangs.

Het fluitsignaal klonk en beide teams moesten genoegen nemen met een gelijkspel. Conclusie van deze wedstrijd: Nieuwkoop zondag 3 speelt voor de zoveelste keer dit seizoen gelijk en dit is echt zonde gezien het wedstrijdbeeld. Er wordt zeker niet slecht gevoetbald, alleen moet er bij een voorsprong wel worden door gevoetbald en wat meer worden ingezakt waar nodig.

Nieuwkoop zondag 3 zoekt te vaak de aanval als het achterin met weinig man staat en krijgt hierdoor regelmatig goals om de oren. Volgende week kijken of het lukt om te winnen in de bekercompetitie tegen Alphense Boys.

Jochem