Nieuwkoop treft UVS

20 oktober 2017 10:15

Zaterdag komt van de selectieteams alleen Nieuwkoop 1 in actie. Dus we verwachten veel publieke steun voor ons eerste elftal. Net als vorige week komt een club uit de Leidse “kikkerkpolder” op bezoek. Ditmaal UVS.

UVS is een club met een rijke historie. De club is opgericht in 1914. In 1968 speelde het een beslissingswedstrijd tegen DCG om het algeheel amateurkampioenschap van Nederland voor maar liefst 22.000 toeschouwers. In 2011 ging de vereniging een samenwerkingsverband met FC Twente aan, de hoogste jeugdteams spelen op landelijk niveau. Mooi om zo’n club met een rijke historie weer te ontmoeten.

Vier jaar geleden was de zondag tak van UVS namelijk nog competitiegenoot van Nieuwkoop in de eerste klasse. Inmiddels zijn beide clubs prestatief overgestapt naar de zaterdag afdeling.

UVS heeft z’n draai nog niet helemaal gevonden, scoort moeilijk maar krijgt ook maar heel weinig tegen. Met 7 punten uit 4 wedstrijden staat de ploeg stevig in de middenmoot, maar uiteraard willen ze hoger.

Nieuwkoop heeft alleen de eerste twee wedstrijden punten gepakt, maar wel tegen gedegen tegenstanders als DSO en HVC. Voetballend loopt het best aardig, maar zeker de laatste twee wedstrijden kan het de tegenstander niet echt pijn doen. Te weinig dreiging voor de goal.

Er zal zaterdag weer veel strijd moeten worden geleverd, maar tegen iedere ploeg zijn er gewoon kansen. Tot zaterdag…