Thuiswedstrijden voor Nieuwkoop 1 & 2

24 november 2017 11:30

Zaterdag spelen Nieuwkoop 1 en 2 allebei een thuiswedstrijd. Het wordt geen geweldig weer, dus ik ga er vanuit dat in ieder geval de tribune helemaal vol zit.

Nieuwkoop 1 is op jacht naar punten. Vorige week was het dichtbij, maar viel het kwartje in de laatste tien minuten net de verkeerde kant op. Thuis tegen Voorschoten ’97 opnieuw een kans.

Het tweede speelde niet een echt goede wedstrijd vorige week, maar won toch het belangrijke duel tegen Noordwijk. Tegen ARC treft het weer een wat ouder, maar gelouterd team. Het vertrouwen moet er nu zijn.

De JO19-1 is stappen aan het maken. De laatste drie wedstrijden werd er als team keihard gewerkt en ook resultaat gehaald. Zaterdag misschien wel de moeilijkste wedstrijd tot nu toe, namelijk tegen het nog puntloze Alphense Boys.

Nieuwkoop 1
De eerste overwinning komt steeds dichterbij, maar of dat zaterdag al het geval is, is nog maar de vraag. In deze competitie is het niet zo eenvoudig overwinningen te pakken, er zijn namelijk geen zwakke broeders in de tweede klasse C.
Met Voorschoten ’97 ontvangt Nieuwkoop een ex hoofdklasser, die vorig seizoen uit de eerste klasse degradeerde. Als één van de grootste voetbalverenigingen in Nederland heeft Voorschoten ’97 natuurlijk veel potentie. Toch heeft Voorschoten ’97 het ook lastig in deze competitie. Misschien kan Nieuwkoop hier van profiteren, net zoals CVC Reeuwijk dat vorige week deed. Vorige week speelde Nieuwkoop één van haar betere wedstrijden en voelde dat er wat te halen was. Als dat gevoel vast kan worden gehouden, is er wellicht zaterdag wat mogelijk tegen Voorschoten ’97.

Nieuwkoop 1 speelt thuis om 14.30 uur. Nieuwkoop 2 begint om 12.00 uur. Ik hoop op veel steun zaterdag.