Voorbeschouwing selectie

9 februari 2018 9:00

Voor de eerste keer in 2018 komen zowel het eerste, het tweede elftal als de JO19-1 in competitieverband het veld op. Nieuwkoop 1 heeft al twee competitiewedstrijden achter de rug. Nieuwkoop 2 hervat de competitie tegen Oegstgeest en de JO19-1 tegen BSC ’68. De weersomstandigheden moeten dan wel meewerken.

Nieuwkoop 1
Nieuwkoop 1 had zich de competitiehervatting in 2018 anders voorgesteld. Na het goede slotstuk in 2017 en een aantal goede oefenwedstrijden werd vervolgens verloren van DoCoS en DSO. Twee ploegen waartegen Nieuwkoop zich toch wel wat kansen had toegedicht. Tegen DoCoS zat Nieuwkoop er nog heel dicht bij, maar tegen DSO liep men vanaf het beginsignaal achter de feiten aan. Positief is wel dat Nieuwkoop voldoende kansen creëert.

De volgende twee wedstrijden worden belangrijk. Zeker als we kijken naar CVC Reeuwijk. Deze ploeg schraapt toch haar puntjes bij elkaar. Als Nieuwkoop afstand wil nemen zullen er toch punten moeten worden gepakt.
Zaterdag gaat Nieuwkoop op bezoek bij Lugdunum. Na het behalen van de eerste periode, heeft de ploeg nauwelijks meer een punt gehaald. Een goed moment dus voor Nieuwkoop om deze bewoners van de Kikkerpolder het vuur aan de schenen te leggen. Ook thuis (ondanks verlies van 0-3), was Nieuwkoop voor een groot deel van de wedstrijd gelijkwaardig. Een resultaat zal zeer welkom zijn. De week daarna komt RCL op bezoek. Een ploeg die na de eerste vijf competitiewedstrijden in een vrij val is geraakt.

Nieuwkoop 2
Na een traditioneel lastige start had Nieuwkoop 2 een uitstekend slot van 2017 en heeft het aansluiting met de middenmoot gevonden. En dat is maar goed ook. De eerste twee competitiewedstrijden in 2018 zijn tegen de twee sterkste ploegen. Oegstgeest en een week later Lisse. Thuis speelde Nieuwkoop tegen Oegstgeest een goede eerste helft en kreeg een aantal goede kansen. In de tweede helft werd Nieuwkoop van het kastje naar de muur gestuurd. Het werd een grote nederlaag. Maar de ploeg van René de Jong maakt stappen, dus misschien is er zaterdag kans op een stunt. Ik denk dat de komende twee wedstrijden alleen maar bonuspunten kunnen opleveren, en dat daarna de echt belangrijke wedstrijden komen.

JO19-1
Het oudste jeugdselectie elftal heeft zich in de najaar reeks prima gehandhaafd in de eerste klasse en mag dus ook in het voorjaar in deze eerste klasse voor de dag komen. Het wordt een interessante competitie met naar verwachting kleine niveauverschillen. Dit betekent dat de JO19-1 echt aan de bak moet. Je kan weliswaar van iedere ploeg winnen, maar ook verliezen...
Organisatie en taken uitvoeren worden belangrijke kreten. In het begin van het seizoen ontbrak het daar nog wel eens aan, maar Ed en Pierre krijgen de JO19-1 steeds beter op de rit.  Zaterdag speelt de JO19-1 thuis tegen BSC ’68. Altijd een lastige tegenstander voor Nieuwkoop. Het zou mooi zijn om deze voorjaar reeks met een overwinning te starten.