Speler van de week: Mart van Dam uit de JO8-3

15 november 2018 16:15

Rick Sinnige

Dit seizoen is er elke week een jeugdspeler van de week. Aan deze speler worden elf voetbalvragen gesteld. Een week lang staat diegene dan in het zonnetje op de website. Deze week is dat Mart van Dam uit de JO8-3. Hij voetbalt twee jaar bij SV Nieuwkoop. Vorig seizoen speelde hij in de mini's. Zijn voetbaldroom is om samen met Cristiano Ronaldo bij Juventus te voetballen.

Waarom vind je voetballen zo leuk?
Omdat ik er van hou. Het is leuk om te scoren en te passen. Ik heb ook een leuk team, omdat ze ook veel passen en ook naar mij. Er zitten vriendjes in mijn team.

Hoe ben je er bij gekomen om te gaan voetballen?
Omdat mijn ooms ook op voetbal zitten. Die voetballen in Wilnis, bij CSW.

Welke positie speel je en op welke positie zou je graag nog willen spelen?
Rechtsvoor. Ik zou wel heel graag in de spits willen staan.

Wat is het mooiste doelpunt wat jij ooit heb gescoord?
Met een penalty en toen ging de bal door het poortje van de keeper.

Wat was het leukste wat je met voetballen mee hebt gemaakt?
Scoren. En als we de kleedkamer in komen dan gillen we altijd. Na de wedstrijd gaan we buikschuiven in de douche. Dan nemen we een aanloopje en schuiven we gewoon.

Wat is je favoriete profclub en waarom?
Real Madrid, omdat ik daar ook van hou. In Nederland is het Ajax, omdat mijn ooms daar ook voor zijn. Maar ik ben ook nog voor Barcelona.

Wie is je favoriete voetballer?
Cristiano Ronaldo, omdat hij veel scoort en acties kan maken. Van Real Madrid is het Gareth Bale. In Nederland is het Klaas-Jan Huntelaar.

Wil je later profvoetballer worden, bij welke club het liefste?
Ja, bij Juventus. Zodat ik samen met Ronaldo kan voetballen. In Nederland bij Ajax. Niet bij een andere club, anders worden me ooms boos.

Heb je rituelen voor de wedstrijd of een bijgeloof?
Ja, we gaan altijd overpassen voor de wedstrijd.

Heb je dingen die je graag vaak hetzelfde eet voor de wedstrijd?
Een banaan of gewoon ontbijt.

Voetbal je liever op gras of kunstgras?
Mij maakt het niet zoveel uit. Alleen de modder op het gras is iets minder lekker. Maar je kunt er wel op buikschuiven als ik heb gescoord.