Speler van de week: Noah Cordier de Croust

4 maart 2019 9:00

Rick Sinnige

Dit seizoen is er elke week een jeugdspeler van de week. Aan deze speler worden elf voetbalvragen gesteld. Een week lang staat diegene dan in het zonnetje op de website. Deze week is dat Noah Cordier de Croust uit de JO10-2. Hij wil later graag profvoetballer worden bij Barcelona of Ajax.

Waarom vind je voetballen zo leuk?
Het is een teamsport en mijn broer, Justin, zat er al op. Hij kon goed trucjes doen en toen wilde ik dat ook. Ik vind het leuk om tegenstanders te passeren.

Wat vind je leuk aan voetballen bij SV Nieuwkoop?
Het zijn allemaal leuke teams en ik heb een leuke trainer, Marco Kruijswijk. We hebben ook heel veel lol met elkaar in het team.

Hoe lang voetbal je al bij SV Nieuwkoop?
Bijna twee jaar. Vorig jaar heb ik in de JO9-2 gezeten en nu zit ik in de JO10-2.

Hoe ben je er bij gekomen om te gaan voetballen?
Omdat mijn broer het ook deed en ik zelf altijd op straat en school voetbalde.

Welke positie speel je en op welke positie zou je graag nog willen spelen?
Overal, we hebben nog niet echt een vaste plek. Ik zou heel graag mid-mid willen staan.

Wat is het mooiste doelpunt wat jij ooit heb gescoord?
Als ik scoor is dat meestal het eerste doelpunt dat we als team maken in een wedstrijd. Het mooiste doelpunt was bij een corner, die werd genomen door Luuk Kruijswijk, toen werd de bal in mijn voeten geschoten en schoot ik de bal in de kruising. Als ik scoor juich ik hetzelfde als Lionel Messi.

Het team van Noah

Wat was het leukste wat je met voetballen mee hebt gemaakt?
Dat ik aanvoerder mocht zijn, dat ben ik nog maar één keer geweest. Ook het eerste doelpunt was een leuk moment.

Wat is je favoriete profclub en waarom?
Barcelona, omdat Lionel Messi daar speelt. In Nederland is Ajax mijn favoriete club, iedereen is er voor behalve papa… hij is voor Feyenoord.

Wie is je favoriete voetballer?
Lionel Messi. Hij kan heel goed dribbelen en scoren. Matthijs de Ligt is in Nederland een goede voetballer, Justin Kluivert vroeger ook.

Voetbal je liever op gras of kunstgras?
Kunstgras, daar kun je veel slidings maken en op het gras zit je onder de modder.

Wat is jouw voetbaldroom?
Dat ik profvoetballer word bij Barcelona.