Speler van de week: Max Harteveld uit de JO8-1

18 maart 2019 9:00

Rick Sinnige

Dit seizoen is er elke week een jeugdspeler van de week. Aan deze speler worden elf voetbalvragen gesteld. Een week lang staat diegene dan in het zonnetje op de website. Deze week is dat Max Harteveld uit de JO8-1. Zijn favoriete profclub is Ajax en zijn mooiste voetbalmoment was toen hij in de laatste minuten de winnende goal scoorde in een bekerwedstrijd.

Waarom vind je voetballen zo leuk?
Het is leuk om een balletje te trappen met mijn vrienden en om samen te spelen. Mijn broer Rick speelt ook in mijn team en tijdens de partijtjes spelen we altijd goed met elkaar over.

Wat vind je leuk aan voetballen bij SV Nieuwkoop?
Het is een leuke vereniging, met een pannaveld en daar kun je dan voetballen als op de andere velden gespeeld wordt.

Hoe lang voetbal je al bij SV Nieuwkoop?
Drie jaar. Ik heb in de mini’s en de F6 gezeten en zit nu in de JO8-1.

Hoe ben je er bij gekomen om te gaan voetballen?
Mijn vader vroeg of we het leuk vonden om te gaan voetballen en wilden proberen. We hebben toen een paar proeftrainingen meegedaan en zijn er op gegaan. Mijn vader is ook mijn trainer, samen met Arjan. Dat vind ik wel erg leuk.

Welke positie speel je en op welke positie zou je graag nog willen spelen?
Spits. Ik zou graag nog verdedigende middenvelder willen staan.

Wat is het mooiste doelpunt wat jij ooit hebt gescoord?
In een bekerwedstrijd scoorde ik in de laatste minuten de winnende en toen waren we door.

Het team van Max

Wie is je favoriete voetballer?
Matthijs de Ligt. Hij is de aanvoerder van Ajax en ik heb een shirt van hem. Hij let goed op in het veld en het spel goed inschatten. Hakim Ziyech vind ik ook goed. Hij kan goede voorzetten geven en ballen naar de aanvallers spelen.

Wil je later profvoetballer worden, bij welke club het liefste?
Ja, bij Ajax. Maar bij Barcelona en Real Madrid spelen zou ook leuk zijn. Maar ik wil eerst nog hier blijven spelen met mijn vrienden.

Als je een doelpunt maakt, hoe juich je dan?
Dat wisselt. Vaak doen we een Fortnite dansje.

Voetbal je liever op gras of kunstgras?
Kunstgras, als je op gras speelt en het geregend heeft dan vliegen er allemaal stukken gras door de lucht die van schoenen af komen omdat het vastplakt.

Wat is jouw voetbaldroom?
Profvoetballer worden en vanaf de aftrap scoren.