Speler van de week: Daan Scharloo uit de JO11-2

15 april 2019 9:00

Rick Sinnige

Dit seizoen is er elke week een jeugdspeler van de week. Aan deze speler worden elf voetbalvragen gesteld. Een week lang staat diegene dan in het zonnetje op de website. Deze week is dat Daan Scharloo uit de JO11-2. Hij wil later graag profvoetballer worden bij Ajax en Barcelona.

Waarom vind je voetballen zo leuk?
Al mijn vrienden zitten op voetbal en het is een van de dingen die ik heel erg leuk vind. Aanvallen vind ik het leukste om te doen.

Wat vind je leuk aan voetballen bij SV Nieuwkoop?
Mijn vrienden spelen hier en ik woon dichtbij. Ik ben vrienden met iedereen uit mijn team, dat zijn Justin, Jayden, Wesson, Joost, Jonne, Quinn, Finn, Sem en Tim. Mijn trainers zijn Paul, Cor en Dennis. Het zijn goede en leuke trainers en blijven positief.

Hoe lang voetbal je al bij SV Nieuwkoop?
2,5 jaar. Ik heb in de F6 en JO11-4 gezeten en nu zit ik in de JO11-2.

Hoe ben je er bij gekomen om te gaan voetballen?
Met mijn klasgenoten ben ik hier tijdens de overblijf gaan voetballen en ze zeiden dat ik moest gaan voetballen, omdat ik er goed in was. Ik zat eerst op tennis, maar voetballen is leuker.

Welke positie speel je en op welke positie zou je graag nog willen spelen?
Spits. Ik zou graag nog wel eens rechts op het middenveld willen spelen, omdat ik goed ben met mijn rechterbeen.

Wat is het mooiste doelpunt wat jij ooit hebt gescoord?
Dat was toen ik in mocht vallen bij de JO13. Uit een hoekschop werd de bal weggekopt en toen schoot ik de bal uit een draai in de kruising.

Het team van Daan

Wat was het leukste wat je met voetballen mee hebt gemaakt?
Dat we kampioen zijn geworden, dat was in het najaar van dit seizoen. We hebben allemaal een beker en kampioenshirt gekregen.

Wat is je favoriete profclub en waarom?
Ajax, ik ben al mijn hele leven voor die club. We zijn zaterdag naar de wedstrijd tegen Excelsior geweest. In het buitenland ben ik fan van Barcelona.

Wie is je favoriete voetballer?
Edinson Cavani, hij kan goede dribbels maken, is fysiek sterk en hij scoort veel uit voorzetten. Bij Ajax zijn Dusan Tadic en Frenkie de Jong mijn favoriete voetballers. Het zijn twee verstandige spelers en ze maken goede loopacties.

Voetbal je liever op gras of kunstgras?
Kunstgras, daar glijd je niet zo snel op uit. Als het heeft geregend kun je er ook goed op voetballen, gewoon gras wordt heel modderig.

Wat is jouw voetbaldroom?
Bij een profclub in de spits komen. Ik wil ook graag het eerste van SV Nieuwkoop halen.