Van de bestuurstafel

18 juli 2019 20:30

Ronald de Jong

Woensdagavond 17 juli vergaderde het bestuur. In dit bericht vertellen we kort wat er zoal is besproken.

Woensdagavond 17 juli vergaderde het bestuur voor de eerste keer in de nieuwe samenstelling.  Er is gesproken over de begroting voor het seizoen 2019/2020. Het is penningmeester Richard Piké gelukt een sluitende concept-begroting op te stellen. Wel zitten er voldoende aandachtspunten in waar we als vereniging mee aan de slag moeten om er ook voor te zorgen dat het nieuwe seizoen financieel goed wordt afgesloten. De concept-begroting wordt besproken met de Raad van Commissarissen en vervolgens voorgelegd aan de Algemene ledenvergadering. De Algemene ledenvergadering wordt gehouden op donderdag 26 september 2019. De vereniging heeft veel wensen die de nodige financiele middelen vragen. Het bestuur gaat deze wensen samenbrengen in een investeringsprogramma zodat prioriteiten gesteld kunnen worden. De hoogste prioriteit is al benoemd: uitbreiding van het aantal kleedkamers.

Vervolgens is gesproken over het nieuwe vrijwilligersbeleid waar Marja de Roos druk mee bezig is. Er ligt een concept beleid waarin alle ideëen van het bestuur zijn uitgewerkt. Deze wordt nog verder verbeterd. De rode draad is dat we van alle leden verwachten dat ze vrijwilligerstaken verrichten. Want een vereniging kán niet zonder vrijwilligers. En het is niet goed voor de vereniging als deze taken steeds bij dezelfde mensen terecht komen. Kern is dat we met z'n allen verenigd zijn om zelf en onze kinderen te laten voetballen. Daar hoort ook bij dat we zelf de mouwen opstropen. Gelukkig zijn er heel veel die dat doen, maar helaas ook die dat niet doen. En dat moet beter. Van de jeugdleden kan natuurlijk moeilijk verwacht worden dat ze bijvoorbeeld achter de bar of in de keuken gaan staan. Maar van hun ouders wel. De website en app gaan hier een belangrijke rol in spelen. Via die weg kunnen diegenen die nog geen vrijwilligerswerk doen, zien waar zij gaan helpen. Marja richt de site en app hiervoor nu in. Bij het Kick-off toernooi op 25 augustus wordt hier meer over verteld. Binnenkort ontvangt iedereen informatie over het programma van het kick-off toernooi.

De teamindelingen zijn inmiddels bekend gemaakt. Bij sommige teams worden de spelers nog definitief geplaatst. Voor sommige teams zijn nog trainers en leiders nodig. Wil je je hiervoor inzetten, meld je dan aan via [email protected]. Om de trainers te ondersteunen worden trainingen uitgewerkt waarbij trainers steeds een programma voor 6 weken kunnen krijgen. Er is aandacht voor de klassen waarin de teams zijn ingedeeld. Het blijkt dat de KNVB in het nieuwe seizoen veel minder klassen aanbiedt. Om te voorkomen dat teams te zwaar worden ingedeeld wordt gezamenlijk met de KNVB gekeken waar de teams het best ingedeeld kunnen worden. De klassen bestaan namelijk weer uit verschillende groepen. Hoe hoger de groep, hoe beter de tegenstander binnen die klasse.

De communicatiecommissie heeft al wat nieuwe ideëen uitgewerkt voor artikelen in het nieuwe seizoen. In het afgelopen seizoen werden de artikelen over de speler van de week en de vrijwilligers goed gewaardeerd. Hiermee willen we uiteraard doorgaan. We gaan ook in het bijzonder aandacht besteden aan onze sponsors. Zij zijn héél belangrijk voor onze vereniging en verdienen dan ook de aandacht. Onze jongste sponsors mogen op zaterdag 12 oktober weer aan de slag, want dan wordt de sponsorloop gehouden. Ook gaan we op de site en app veelgestelde vragen (FAQ) plaatsen. Op die manier kan iedereen snel en op een makkelijke manier informatie vinden over diverse onderwerpen.

Eerder deze week hebben Wedstrijdzaken, Ontvangstdienst, Technische Zaken, Scheidsrechterszaken en enkele bestuursleden met elkaar afspraken gemaakt over het nieuwe seizoen. Hoe stemmen we zaken met elkaar af, hoe gaan we om met de kleedkamer- en veldindeling, oefenwedstrijden, beschikbaarheid van kantine, keuken en ontvangstdienst, enz. Dit zal onder andere uitgewerkt worden in de FAQ op de site en app. Omdat de kantine vaak niet open is bij inhaalwedstrijden of op dagen dat er minder activiteiten zijn, komt er een koffieautomaat in de hal zodat onze bezoekers toch iets te drinken kunnen pakken.

De volgende bestuursvergadering is op maandag 2 september. Het bestuur vergadert iets eerder dan gepland om de agenda en stukken voor de Algemene ledenvergadering op tijd vast te kunnen stellen en te verspreiden.