Voorbeschouwing: Thuiswedstrijd tegen FC VVC

21 november 2019 12:15

Rick Sinnige

Na een vrije zaterdag staat er komend weekend weer een wedstrijd op het programma voor Nieuwkoop 1. De oranje brigade van Michel Strating neemt het op Sportpark de Dulen op tegen FC VVC.

Football Club Vennepse Voetbal Combinatie, kortweg FC VVC, is opgericht op 1 juli 2005. De club kwam voort uit een fusie tussen VV Nieuw-Vennep en SMS. De club speelde tot 2012 op zowel de zaterdag als de zondag. Op de zondag speelde het in de 4e en 5e klasse, op de zaterdag speelde het sinds de fusie in de 3e klasse. Op het seizoen 2011/12 na behaalde de club daarin ieder jaar een notering binnen de top 10. Vorig seizoen werd de club 6de in de competitie. Dit seizoen gaat het minder goed met de blauw-oranje brigade. Na acht wedstrijden staat de club op de 12de plaats in de competitie, met evenveel punten als Nieuwkoop. Er werd twee keer gewonnen (3-2 tegen Blauw-Zwart en 4-3 tegen VVSB), er werd gelijk gespeeld tegen FC Oegstgeest (1-1). Verder werd er vijf keer verloren. De laatste wedstrijd, tegen Be Fair, ging verloren met 6-1.

Nieuwkoop zelf schommelt dus rond de zelfde positie als VVC. De ploeg staat op dit moment op de 10de plaats in de stand en hoopt toch echt naar de middenmoot te kruipen de komende wedstrijden. Met tegenstanders als VVC, Gouda en Reeuwijk moeten er mogelijkheden liggen om punten te pakken. Maar niets is vanzelfsprekend. De ziekenboeg zit nog altijd behoorlijk vol en het is hopen dat die de komende weken wat leeg loopt. Een drie punter tegen VVC zou welkom zijn. De laatste wedstrijd, twee weken terug tegen TAVV, ging met 3-0 verloren.

Nieuwkoop en VVC stonden in het verleden nog niet tegenover elkaar. Ook voor de fusie werd er niet tegen VV Nieuw-Vennep of SMS gespeeld. De aftrap is zaterdag om 14:30 uur op ons eigen Sportpark de Dulen.