Tweede overwinning voor de JO8-3

28 september 2020 11:45

Zaterdag 26 september mochten we weer en dit keer speelden we tegen S.V. Zevenhoven JO8-2. Ook dit keer hadden we geen idee wat we ervan moesten verwachten. Waren ze goed of minder goed of waren ze zelfs even goed als ons? We hadden geen idee en het kon dus alle kanten op.

Wat we wel wisten is: we hadden er weer zin in! Op naar de kleedkamer om ons weer voor te bereiden voor deze wedstrijd. We deden ons shirt aan en we strikten onze veters en ook luisterden we weer even naar het bla bla bla bla verhaaltje van onze leiders. We gingen er weer voor, op naar het veld. Even nog een balletje over spelen en weer wachten op de scheidsrechter. En wachten duurt dan lang joh! Maar daar kwam de scheidsrechter al aan. We staan allemaal klaar en fffflllllttttt we zijn weer begonnen.

Echt al super snel scoort daar Natan onze eerste. 1-0. Wauw! Waar het wachten zo lang duurt zo snel hadden we gescoord. Yes! Dat eerste doelpunt voelt altijd lekker! Het voelt alsof je kampioen bent, echt zo lekker. En weer door naar…. ja hoor de 2-0 door Stijn. Hoppa, die is ook binnen. Zal het dan toch dat we deze wedstrijd makkelijk gaan winnen? Ja, we willen dat wel, maar je durft het niet hardop te zeggen. Maar als Stijn de 3-0 en de 4-0 maakt dan durf je iets harder te zeggen dat we deze makkelijk gaan winnen. Oh jee wat gebeurd er nou! De keeper van de tegenstander mist de bal helemaal en zijn teamgenoot maakt een eigen doelpunt. De tegenstander heeft gescoord, maar jammer genoeg voor hun in het verkeerde doel, dat is 5-0 voor ons. Nou nu durven we hard op te zeggen dat we dit makkelijk gaan winnen. Want voor de rust maakt Stijn er 6-0 van.

In de rust drinken we weer wat power in en wat denk je…… het was stil, stil aan de leiders kant. Want ja wat moesten ze zeggen? Ja inderdaad…...niks. Het enige wat ze te zeggen hadden was: “Ga zo door, jullie zijn lekker aan het voetballen”. Precies, we zaten er lekker in, en gingen ook lekker de tweede helft in.

De zon schijnt lekker en we staan voor, wat wil je nog meer. Inderdaad nog meer scoren. We gaan proberen om de tien te halen, gewoon kijken of het ons lukt. Als Stijn de 7-0 scoort komen we toch wel in de buurt. Nog maar drie te gaan, haha.

Maar even wat anders, Wis je dat als je te veel doelpunten maakt in één wedstrijd, dat dan je voetbalschoen kapot gaan. Ja echt waar hoor! Het gebeurde bij Stijn. Hij maakte ook de 8-0 en de voetbalschoen zijn zool liet helemaal los. Dat liep niet lekker, maar gelukkig had onze leider een idee. Ze hadden de schoen gewoon met tape weer even vast geplakt. Hahaha, dit keer had de voetbalschoen EHBO nodig. Dat hielp goed, want daardoor kon Stijn niet alleen de 9-0, maar ook de 10-0 maken. Ja, ja, we hebben de tien gehaald! Haha, wie had dat  gedacht. Als je denkt dat dat het was, dan zit je verkeerd, want Evy maakte als eindstand de 11-0. Jullie lezen het goed we hebben met 11-0 gewonnen van S.v. Zevehoven. En als je met 11-0 wint dan schreeuw je dat je gewonnen heb! Wauw! Dit hadden we zelf niet verwacht maar we hebben het wel gedaan.

Dit is een wedstrijd die bij ons in de boeken gaat.

Wij gaan nog even nagenieten van deze overwinning! Tot de volgende keer.

Groetjes van de JO8-3