Van de bestuurstafel

9 maart 2021 19:00

Ronald de Jong

Vorige week woensdag vergaderde het bestuur. In dit bericht wat er zoal op de digitale tafel kwam.

In de laatste week van maart wordt een vriendentraining georganiseerd. Vrienden en vriendinnen van leden zijn van harte welkom om in die week mee te trainen. Meer info hier.

De coronaregels zijn aangepast. Leden tot en met 26 jaar mogen nu ook in teamverband trainen én onderlinge oefenwedstrijden spelen. Leden van 27 jaar en ouder mogen helaas nog steeds in tweetallen trainen. Vanaf 16 maart mag dit in viertallen. Dit betekent dat 75% van de selectie weer kan trainen en spelen. Nieuwkoop 4 en 5 kunnen weer volledig aan de slag, Zondag 1 en 2 half. Nieuwkoop 3 nog niet. Gekeken wordt of binnenkort een onderling toernooi kan worden georganiseerd voor de leden van 18 t/m 26 jaar. De actuele coronaregels bij SV Nieuwkoop vind je hier.

Op veld 1 en 2 is vorige week de drainage doorgespoten. Ook is een meerjaren onderhoudsprogramma opgesteld voor het clubgebouw. De vloeren moeten opgeknapt worden. Dit wordt verder uitgewerkt nu het nog rustig is in het clubgebouw.

Uiteraard is stilgestaan bij "Heel SV Nieuwkoop bakt!" Wat een geweldige actie en wat loopt het goed! En er kan nog steeds gebakken worden. Zelfs burgemeester en wethouders zijn verwend met een taart. Lees hier hoe je je baksel aanmeldt voor de actie.

Het openzetten van het hek in de voorjaarsvakantie is erg goed ontvangen bij de jeugd. Wat een enorme drukte op alle dagen! leuk om te zien dat voorzien werd in een behoefte. In het begin van de week bleef er erg veel vuil achter op het veld, maar dit ging in de 2e helft al veel beter. De openstelling wordt geevalueerd waarna wordt besloten of we dit vaker gaan doen.

De training die door De Complete Techniek aan de oudere jeugd is gegeven is goed bezocht. Binnenkort kan ook de jongste jeugd de training volgen.

Het programma van het Vijfhuizentoernooi op 13 mei (O8 t/m O15) is al zeer goed gevuld. Er is heel veel belangstelling vanuit andere verenigingen. Het is nog onduidelijk of het toernooi vanwege de coronaregels door kan gaan. Drie weken voorafgaand aan het toernooi zal de organisatie definitief beslissen of het door kan gaan.