Speler van de week: Tatum Vos uit de MO11-1

30 maart 2021 15:30

Kaj Lunstroo

Deze maandag maakt de club weer de Speler van de Week bekend. Vandaag is de beurt aan een speler uit het meidenteam onder de 11 jaar: Tatum Vos. Zij is de aanvoerder van de MO11-1. Tatum vertelt over haar kwaliteiten als voetballer en aanvoerder, ook benoemt ze waar zij beter in kan worden. Verder vertelt Tatum wat zij leuk vindt aan het voetballen en sluit ze af met een goede tip over het belang van omschakelen.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?

Mijn broer zat al op voetbal, bij hem ging ik regelmatig naar zijn wedstrijden kijken. Hierdoor ging ik zelf ook wel eens met een bal spelen. Uiteindelijk wilde ik ook lid worden van een voetbalvereniging. Ik heb het reuze naar mijn zin, het is ontzettend gezellig. We maken veel grapjes en er wordt goed gevoetbald.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?

Ik ben begonnen met voetballen in de MO9-1. Daarna zijn wij de MO11-1 geworden. Het is mijn tweede of derde seizoen met dit team. Wij hopen snel weer competitiewedstrijden met elkaar te kunnen spelen, want dat is toch wel het leukste aan het voetballen.

Op welke positie speel je het liefst, wat zijn je sterke kwaliteiten en waar kan je nog iets beter in worden?

Het liefst sta ik op het middenveld, ik sta vaak op mid-mid of linkshalf. Het aanvallen en verdedigen vind ik allebei leuk om te doen. Mijn sterkste kwaliteit is snel overspelen, daarnaast ben ik de aanvoerder van mijn. Mijn trainers hadden mij hiervoor gevraagd, ik coach mijn teamgenoten veel in het veld. Ik kan nog wat beter worden in het snel omschakelen van aanvallen naar verdedigen. Dan moeten we van de trainers snel weer bij ons vrouwtje meelopen om ballen af te kunnen pakken.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?

Ik heb geen favoriete club, maar ik ben wel fan van de Oranjeleeuwinnen. Lieke Martens vind ik de beste van het team, zij kan goed acties maken en doelpunten maken voor haar team.

Speel jij liever op gras of op kunstgras?

Het liefst speel ik op kunstgras, dat speelt fijner dan natuurgras. De bal kunnen we dan beter rondspelen, ook blijven mijn schoenen dan schoon ;-)

Geef je liever een assist of maak je liever zelf een doelpunt?

Eerlijk gezegd vind ik zelf scoren het leukst, maar ook assists geven is leuk en belangrijk. Als een teamgenoot van mij beter voor het doel zou staan of een betere scoringskans zou hebben, zou ik de bal zeker afspelen op haar.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?

Ik kan mij niet een heel mooi doelpunt herinneren, maar ik heb wel een keer heel veel doelpunten gemaakt. Tijdens een partijtje stonden wij met 21-3 voor, toen heb ik er daarvan 8 weten te maken. Dat vind ik ook heel knap.

Heb jij een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?

Jammer genoeg heb ik nog geen teamuitje gehad met dit team. Maar dat komt ook mede door corona. Verder heb ik hele leuke herinneringen aan alle trainingen en wedstrijden met mijn team. Het is altijd gezellig met elkaar en iedereen kan het goed met elkaar vinden.

Heb jij nog andere hobby’s naast het voetballen of dingen die je leuk vindt om te doen?

Ik heb op dansen gezeten, maar nu doe ik aan paardrijden naast het voetballen. Paardrijden doe ik ook met heel veel plezier, dat doe ik op maandag. Daarnaast train ik twee keer met voetbal. Ook vind ik knutselen leuk en ben ik graag creatief bezig.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?

Het is heel belangrijk om gelijk weer je vrouwtje of mannetje te pakken als jouw team de bal verliest. Het is heel belangrijk om met zijn allen zo snel mogelijk om te schakelen, zodat de bal snel weer veroverd kan worden en dus de tegenstander niet kan scoren. Deze tip geldt voor alle veldspelers van de club.

Test.png