Speler van de week: Nabil Bahri uit de JO13-3

8 april 2021 10:30

Kaj Lunstroo

‘April doet wat ie wil’, twee weken geleden konden we al trainen met korte mouwen, terwijl deze week de sneeuw weer uit de lucht kwam vallen. Gelukkig bleven de velden bespeelbaar en kunnen we een Speler van de Week bekendmaken. Deze week is de eer aan Nabil Bahri uit de JO13-3. Nabil speelt met veel plezier bij de SV, hij vertelt over zijn sterke kwaliteiten als spits en hij zegt waar hij nog beter in kan worden. Naast voetbal doet Nabil aan kickbox en hij sluit af met een goede tip over zinbeleving in sport.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?

Als kleine jongen speelde ik al graag met een bal, ik ging al graag buitenspelen en voetballen met vriendjes en familie en daarnaast heeft mijn vader gevoetbald. Daarom wilde ik graag voetballen bij een club en dat doe ik nu al een aantal jaar bij Nieuwkoop. Sinds het begin heb ik veel plezier in de sport en bij deze club. Ik zit in een leuk voetbalteam en ik heb veel plezier op de training. Het liefst oefen ik met op doel schieten, positiespel en partijtjes spelen.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?

Dit seizoen speel ik in de JO13-3, ook train ik mee met de JO13-1. Maar, ik ben begonnen bij de mini’s, vervolgens heb ik nog in de F’jes gespeeld. Daarna veranderde de teamnamen in de ‘Jongens onder de …’. Volgend jaar ga ik alweer naar de JO15. Dit seizoen speel ik voor het eerst op heel veld. Dat vind ik leuker dan op een half veld, dit was wel even wennen aan het begin van dit seizoen.

Op welke positie speel je het liefst, wat zijn je sterke kwaliteiten en waar kan je nog iets beter in worden?

Ik heb altijd in de aanval gespeeld, in de spits of op de rechts buiten positie. Nu speel ik alleen maar in de spits, dit vind ik voor mij de beste positie. Mijn sterke kwaliteiten zijn dribbelen met de bal en op doel schieten, dit moet een spits goed kunnen. Van de trainers krijg ik wel eens te horen dat ik sneller moet omschakelen als we de bal verliezen, dus daar kan ik beter in worden. Ook kan ik nog sterker worden in het schieten met mijn rechterbeen, passen gaat wel al goed.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?

Real Madrid is mijn lievelingsteam, naar hen kijk ik graag. Cristiano Ronaldo speelt niet meer bij Real Madrid, maar hem vind ik de allerbeste. Hij kan heel goed dribbelen, acties maken en hij maakt heel veel goals. Nu vind ik Karim Benzema de beste van Real. Ik ben net als hem spits en ik kijk graag naar hoe hij het doet bij Real.

Speel jij liever op gras of op kunstgras?

Op kunstgras rolt de bal het best en het snelst, hierdoor kunnen we goed naar elkaar overspelen. Natuurgras kan erg hobbelig en drassig zijn, dat is vervelend. Wel kan ik op natuurgras beter slidings maken, als spits hoeft dat niet al te veel. Dus ik speel het liefst op kunstgras.

Tekst gaat verder onder de foto
JO13-3-teamfoto-2020-2021.jpg
Het team van Nabil

Geef je liever een assist of maak je liever zelf een doelpunt?

Ik ben een spits, ik maak graag doelpunten en op die manier kan ik belangrijk zijn voor het team. Als ik in een situatie kom, waarin ik met een teamgenoot op de keeper afloop en mijn teamgenoot staat er beter voor dan ik, dan speel ik de bal af. Maar, als de kans om te scoren, voor mij beter is, dan probeer ik het zelf te doen.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?

Een aantal jaar geleden, toen ik nog op half veld speelde, mocht ik een vrije trap nemen. Het was wel redelijk ver van de goal, ik probeerde het gewoon. Met veel kracht, schoot ik de bal in de bovenhoek. Dit kan ik mij nog goed herinneren, hier was ik wel trots op.

Heb jij een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?

Ik heb eigenlijk heel veel leuke herinneringen aan het voetballen bij Nieuwkoop. Voor Corona konden we nog leuke teamuitjes hebben met mijn teamgenoten. Zo zijn we wezen bowlen, naar indoorspeeltuinen geweest en lekker wezen eten met elkaar. Daarbij kom ik buiten de trainingen en wedstrijden ook graag voetballen bij de club met vrienden.

Heb jij nog andere hobby’s naast het voetballen of dingen die je leuk vindt om te doen?

Naast het voetballen doe ik ook nog eens aan kickboxen, dit doe ik in Alphen a/d Rijn. Twee keer in de week heb ik zowel voetbal training, als kickbox training. Daarnaast speel en voetbal ik graag buiten met vrienden en familie. Als het goed weer is ben ik altijd buiten te vinden, anders vind ik het ook leuk om te gamen.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?

Het allerbelangrijkste is dat je plezier hebt in het sporten bij je vereniging. Dit kan het beste als je lekker jezelf blijft, het beste eruit wilt halen en niet jezelf van de wijs laten brengen.

Nabil_Bahri1.png