Speler van de week: Luuk Schouten uit de JO13-1

2 december 2021 13:00

Kaj Lunstroo

Wederom een nieuwe Speler van de Week, deze week is het de beurt aan een speler van de JO13-1: Luuk Schouten (12 jaar). Luuk speelt al geruime tijd bij SV Nieuwkoop, in de afgelopen jaren heeft hij veel plezier gehad aan het voetballen bij de club. Luuk deelt met ons wat zijn sterke en minder goede kwaliteiten zijn en welke herinneringen hij bij Nieuwkoop heeft opgedaan. Luuk sluit af met een goede tip voor alle jongens en meiden van de vereniging.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?
Al van kleins af aan speel ik graag met een bal. Mijn broer was ook al lid en ik wilde ook graag voetballen bij deze vereniging. Ik ga graag buiten voetballen, op straat en pleintjes samen met vrienden. In mijn team is het erg gezellig, met alle jongens kan ik het goed vinden. Ook speel ik samen met een klasgenoot, dat is ook leuk.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?
Dit seizoen speel ik in de JO13-1, terwijl ik afgelopen seizoen nog in de JO13-2 speelde, verder ben ik begonnen bij de mini’s. Ik kan me nog een van mijn eerste wedstrijden herinneren. Toen speelden we tegen Aarlanderveen en we renden echt met zijn allen achter de bal.

Op welke positie speel je het liefst, wat zijn je sterke kwaliteiten en waar kan je nog iets beter in worden?
Eigenlijk speel ik op een aantal verschillende posities, vooral op rechts midden, rechts voor of in de spits. Het liefst speel ik in de aanval, hiervoor heb ik betere kwaliteiten. Mijn sterke kwaliteiten is mijn passing, schieten en techniek. Op de training doen we ook oefeningen en volgen we trainingen van de complete techniek, dan staat de ene periode verdedigen centraal en vervolgens het aanvallen. Leuk en afwisselend. Conditioneel kan ik nog sterker worden, dat geldt ook voor mijn snelheid. Ik zou wel wat sneller willen zijn.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?
Ajax is mijn favo team, ze zijn ontzettend goed en ze laten mooi voetbal zien. Spelers als Antony, Haller en Neres vind ik erg leuk om naar te kijken. Technisch zijn ze erg sterk en ze laten mooie acties zien en ze maken mooie doelpunten.

Speel je liever op kunstgras of natuurgras?
Het liefst speel ik op kunstgras, speelt naar mijn mening het fijnst. De bal kan goed rondgespeeld worden en is fijn om op te rennen.

Geef je liever een assist of maak je liever zelf een doelpunt?
Het liefst maak ik zelf doelpunten, daar beleef ik het meeste plezier aan. Tuurlijk vind ik assists geven ook heel belangrijk en leuk om te doen. Maar toch, maak ik het liefst zelf de doelpunten.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?
Tijdens een voetbaltoernooi, volgens mij bij Alphense Boys, speelde ik een wedstrijd en ik stond in de spits. De keeper van de tegenstander wilde de bal uit zijn handen naar voren schieten, ik stond een aantal meter voor de keeper. De keeper schoot bal hard tegen mijn kont, de bal vloog over de keeper heen, zo het doel in. Dit vond ik wel een erg leuk doelpunt!

Heb je een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?
Ik heb verschillende leuke herinneringen opgedaan in de afgelopen jaren, ik ben wel eens kampioen geworden met mijn team, ik heb meegedaan aan slaapweekenden bij de club en ook meegedaan aan trainingsdagen van de Complete techniek en andere evenementen en activiteiten van de vereniging.

Heb je nog andere hobby’s naast het voetbal?
Naast voetbal heb ik ook een tijd geschaatst  bij NINO, op een gegeven moment moest ik kiezen of ik naar de trainingsgroep wilde of door wilde gaan met voetbal. Voor het laatste heb ik gekozen, voetbal is leuker en ook nog eens een teamsport.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?
Wanneer je met je team in de aanval bent en moet opbouwen wil ik meegeven dat het belangrijk is om eerst de spits te zoeken en vervolgens via de buitenaanvallers helemaal naar voren te gaan en uiteindelijk kan de vleugelaanvaller een voorzet geven op de spits of zelf op doel schieten.

Luuk_Schouten.png