Vrijwilligers op het podium - Sharmila en Ellen

10 april 2022 14:15

We hebben binnen onze vereniging enorm veel mensen die een vrijwilligersfunctie vervullen en enthousiast uren werk afleveren en ook vrij onzichtbaar zijn. Deze mensen verdienen toch een podium wat ons betreft. Tijd voor een nieuw item op onze website!

Sharmila en Ellen tref ik samen op het kantoor bij SV Nieuwkoop. Ellen doet dit al zo’n 15 (!!) jaar. Ze heeft dit de laatste jaren samen met Corien van Leeuwen gedaan en sinds dit seizoen zijn Danielle en Sharmila opgestaan om haar stokje over te nemen. Uiteraard werkt ze de meiden nog in en helpt ze waar gewenst is.

“Oh, af en toe een nieuw lid invoeren en het werk is gedaan?” Sharmila reageert snel: “Het is meer werk dan dat ik verwacht had. Inderdaad houden we de mutaties van de leden bij, maar ook de contributiezaken, boetes, coördinatie van rode/gele kaarten en we houden veel contact met de hoofdleiders. Alle vragen die in de inbox van de ledenadministratie binnenkomen werken we ook wekelijks weg. Dit kan gaan om nieuw lidmaatschap of bijvoorbeeld een keer meetrainen. We zetten deze verzoeken door naar de welkomstcommissie of de hoofdleiders en de vragen over vrijwilligerszaken of sponsorzaken verwijzen we ook door naar de juiste commissies”.

Ellen vertelt dat het een enorme verbetering is nu de nieuwe leden zich digitaal via de site kunnen aanmelden. En ze vindt het ook nog steeds leuk en gezellig om het voor onze club te doen. Het leuke aan deze vrijwilligersfunctie is dat je veel betrokkenheid hebt bij de club, enorm veel nieuwe mensen leert kennen en je kunt het thuis en in je eigen tijd doen.

Wil je ook een vrijwilligersfunctie binnen onze vereniging? Neem contact op met de coördinator en er is vast iets wat goed bij jou past.