Kees van der Voorn (79) overleden

5 september 2022 17:15

Kees van der Voorn is afgelopen zaterdag, enkele dagen voor zijn 80ste verjaardag, overleden. Kees was bij SV Nieuwkoop een toegewijd vrijwilliger bij Groen & Schoon en trouw supporter van het 1e elftal. Zeker toen zijn kleinzoon deel ging uitmaken van onze hoofdmacht en zijn kleindochter ging voetballen bij de jeugd en inmiddels in Vrouwen 1.

Kees aanschouwde het schouwspel op het hoofdveld zichtbaar met genoegen, maar zeker ook met zijn kenmerkende nuchterheid en relativering. Toen de club in 2014 van de zondag- naar de zaterdagcompetitie overstapte werd hij daarover in het AD Groene Hart met andere trouwe Nieuwkoop aanhangers geïnterviewd. Als één van de weinigen reageerde hij neutraal en liet optekenen dat het voor hem weinig uitmaakte: “Eerst ging ik op zaterdag fietsen en op zondag naar de voetbal en nu doe ik het andersom”. Typisch een ‘Kees antwoord’ en typerend voor zijn aanpassingsvermogen en realiteitszin.

Kees trok de lijnen op de velden en was daar altijd serieus mee bezig. Zijn verantwoordelijkheidsgevoel, meedenken en positieve instelling vielen velen in het oog. Daarnaast was hij altijd behulpzaam en toonde een groot respect voor Nico Vossenberg die een spilfiguur is in deze vaak onzichtbare, maar o zo onmisbare vrijwilligersgroep. Kees en Nico hadden vaak informeel overleg en Kees kon bij zijn kompaan altijd terecht met vragen.

Tijdens het ‘natafelen’ van de werkzaamheden genoot hij enorm en was bijzonder geïnteresseerd in de wetenswaardigheden binnen de club en de verhalen uit het verleden. Bij dat laatste had hij zeker zijn inbreng.

Kees was ook een enthousiast muzikant en vrijwilliger bij Eensgezind. Veel Nieuwkopers hebben het beeld van een stoer op de sousafoon blazende Kees op het netvlies. Bij concerten en optredens was zijn enorme blaasinstrument letterlijk en figuurlijk een blikvanger.

Toen er bij de harmonie plotseling 2 ‘kezen’ bleken rond te lopen, besloten de leden om verwarring te voorkomen de naam van ‘onze Kees’ voortaan met een C te schrijven. Dat is de reden dat het soms Cees en soms Kees was, maar hijzelf zat daar allerminst mee. Hij vond dat ‘Cees’ eigenlijk wel chique en noemde het de deftige versie.

De supporters, leden, vrijwilligers en het bestuur van SV Nieuwkoop wensen de familie en de naast berokkenen heel veel sterkte in deze verdrietige periode.

Donderdag 8 september om 19.00 uur wordt voor hem een avondwake gehouden in de Katholieke kerk aan de Dorpsstraat 35 in Nieuwkoop.

3BD0AED3-031A-410B-8F09-FFA00E381AB8.jpeg