Mooie overwinning Nieuwkoop JO15-2 tegen Altior

19 september 2022 12:00

Voor de geïnteresseerden, met name voor de afwezige vakantievierende succestrainer Jelle Verlooy⁩, hier een korte samenvatting van de JO15-2 uitwedstrijd tegen Altior JO15-1 in Langeraar op 17 september 2022.

In de eerste helft, op momenten in de stromende regen, kwam Nieuwkoop op 0-1 voorsprong na een actie van Karim, die dwars door de Langeraarse verdediging heen sneed en koel afrondde. Doordat de verdedigers van Altior nogal wat centimers lengte voordeel hadden, met name Marouane had een verdediger die wel een halve meter groter was , had Nieuwkoop moeite om aanvallend iets moois op te zetten. Met Nabil als aanspeelpunt lukte het niet om binnen de 16 gevaarlijk te worden.

Diverse keren kwam Nieuwkoop verdedigend goed weg; rommelig uitverdedigen leidde uiteindelijk in de eerste minuten van de tweede helft tot de gelijkmaker. Een corner werd niet goed weggewerkt en Altior maakte dankbaar gebruik van de ruimte en schoven de bal onder onze keeper Marijn door, 1-1.

De zon kwam gedurende de tweede helft steeds meer door en het leek wel alsof Nieuwkoop hierdoor extra energie kreeg. Na de derde “groepswissel” kwamen de mannen eindelijk los, de spieren wat opgewarmd door de doorgekomen zon. De 1-2 kwam tot stand via een briljante voorzet van Thijs vanaf de linkerkant op Vince, die door de verdediging van Altior onderuit werd gehaald. Gijs was echter attent en ging er als “de derde hond vechtend om het been” met de bal vandoor. Om vervolgens de bal weer terug te geven aan de ingelopen Vince, die Nieuwkoop weer op voorsprong bracht.

Snel hierna volgde de 1-3 door goed doorjagen van Mohamed en een goede bal op Gijs.

Hierna leek Altior meer tegen zichzelf te gaan voetballen, zodat wederom, na goed doorjagen, de bal uiteindelijk in de voeten van Vince kwam die de keeper uitkapte en met links de bal intikte.

Altior probeerde nog wel druk te zetten en overliep Nieuwkoop op het middenveld. Maar de verdediging van Nieuwkoop, in de wedstrijd ingevuld door Sven, Sem, Jonne, Pim, Rens en aanvoeder Joost loste menig probleem in samenspel met keeper Marijn moeiteloos op. Aan het eind van de 2e helft volgde na een goede solo van Rayan een vrije trap op de rand van de 16 die door hemzelf nét op de kruising werd geschoten.

Het slotakkoord kwam ook van Nieuwkoop; de bal werd hoog in de 16 gespeeld en kwam voor de voeten van Gijs die de bal het doel in volleerde voor de eindstand 1-5.

Samenvattend:

0-1 Karim

1-2 Vince

1-3 Gijs

1-4 Vince

1-5 Gijs

Voor de ouders die erbij waren; ik hoop dat dit een beetje een representatief verslag was. Ik heb mij in ieder geval goed vermaakt, mede ook door de positieve sfeer aan de kant van het veld.

Tot slot dank natuurlijk aan Jeroen, die al was het afzien in de regen, een uitstekende wedstrijd gevlagd heeft.

Marcel