Van de bestuurstafel

13 april 2023 10:00

Ronald de Jong

Woensdagavond vergaderde het bestuur van SV Nieuwkoop. In dit bericht een overzichtje van wat er zoal is besproken.

Uiteraard is er eerst stilgestaan bij de geweldige bekeravond van Nieuwkoop 1. Wat een wedstrijd, wat een evenement en wat een support! Het bestuur geeft iedereen die betrokken was, van spelers tot vrijwilligers tot publiek een groot compliment voor de geweldige sfeer. Nu op naar de halve finale op 6 mei. We hopen op een thuiswedstrijd. Maar het bekerfeest is nog niet voorbij. Woensdag 19 april speelt de JO13-2 ook in de kwart finale van de beker tegen ARC JO13-4. Deze wedstrijd begint waarschijnlijk om 18u (staat nu nog op 18.30u).

In de vergadering is uitgebreid gesproken over de financiele positie van de club. Hoe staan we er nu voor, welke ontwikkelingen zien we en hoe willen we daar mee omgaan.  Dit in relatie tot de verwachte hogere energiekosten waar we tot nu toe nog geen last van hebben gehad, omdat we een vast contract hebben tot november dit jaar, de noodzaak tot extra kleedkamers, de inflatie, ledenontwikkeling, enz. In de volgende vergaderingen zal hier verder over gesproken worden richting Algemene ledenvergadering.

Verder is gesproken over het indelingsproces voor het nieuwe seizoen en welke teams we in het nieuwe seizoen verwachten. Enkele jonge teams zijn al begonnen aan gewenningswedstrijden voor heel of half veld. De O23-3 van dit seizoen hebben we helaas moeten opheffen, omdat er te vaak niet voldoende spelers beschikbaar waren. De spelers zijn voor de rest van het seizoen verdeeld over de JO19-1 en O23-2.

De kwartfinale wedstrijd in de beker heeft ook veel aandacht van buitenaf gekregen. Het wedstrijdverslag, de instagram berichten en facebookberichten zijn heel veel bekeken en gedeeld.  De Reel op insta van de laatste penalty is maar liefst bijna 6000 keer bekeken. Bijna 4000 door niet volgers.  En zelfs NOS.nl besteedde er aandacht aan. Dit alles kan niet zonder communicatiecommissie. Deze commissie kan versterking gebruiken. Dus vind jij het leuk om aan dit soort zaken mee te werken? Meld je dan aan, of vraag meer info via [email protected]