Bekerfinale verplaatst naar woensdagavond bij XerxesDZB

11 mei 2023 14:45

Rick Sinnige

De KNVB Bekerfinale van SV Nieuwkoop is verplaatst naar woensdagavond 17 mei om 20:00 uur. Het duel wordt gespeeld bij XerxesDZB in Rotterdam en dus niet bij DSO in Zoetermeer.

Het besluit om de wedstrijd te verplaatsen naar woensdag en te spelen op het terrein van XerxesDZB is genomen in overleg met de tegenstander en de KNVB. Dit heeft te maken met het belangrijke duel dat SV Nieuwkoop zaterdagmiddag in de competitie speelt tegen Koudekerk. Wij wilden ten koste van alles zoveel mogelijk rust hebben tussen de finale en het duel op zaterdag. Beide wedstrijden zijn van belang. De finale voor het winnen van de beker en het duel tegen Koudekerk - nummer drie in de competitie - in de strijd om het kampioenschap.

Wij hebben getracht dit te bewerkstelligen door op woensdagavond te spelen. Daarin hebben we de medewerking van XerxesDZB gekregen en we hebben elkaar daarin gevonden door het duel bij hun in Rotterdam te spelen op woensdagavond om 20:00 uur.

Uiteraard zullen er ook naar de finale supportersbussen rijden. De inschrijving hiervoor komt zo snel mogelijk online.