MO20 5e bij internationaal toernooi

29 mei 2023 17:30

Ronald de Jong

De MO20-1 deed afgelopen weekend mee aan de Future Cup in Maastricht. Op het internationale toernooi eindigde het team als vijfde.

Op het tweedaagse toernooi moesten de Nieuwkoopse meiden aantreden tegen FFC Kaiserslautern en SC Westfalia Kinderhaus uit Duitsland en VDZ en ZOB-2 uit Nederland.  De meiden deden het goed en de sfeer was prima in het zonovergoten Limburg. Op de eerste dag werden twee wedstrijden gewonnen en twee gingen verloren, waarmee Nieuwkoop die dag als 3e eindigde in de poule.

Op dag twee werd de eerste wedstrijd ruim met 3-0 gewonnen. De tweede met 1-0 verloren en de derde moest na 0-0 gelijkspel beslist worden op penalty's. En inmiddels is wel bekend dat je het tegen Nieuwkoop niet op penalty's moet laten aankomen, want dan komt Nieuwkoop als winnaar uit de bus. Overall eindeigde Nieuwkoop na beide dagen als 5e. Een mooi resultaat!

Het toernooi is mogelijk gemaakt door inzamelingsacties van de MO20 zoals een verloting van kerststukjes en een bingoavond.