Uitgevlogen #5

10 november 2023 19:30

Rick Sinnige

Het voetbalweekend vliegt altijd om. Zo ook vorige week. We praten jullie weer bij over de resultaten die onze talenten buiten Nieuwkoop hebben geboekt in het weekend van 4 en 5 november.

Kaj van der Veldt mocht 90 minuten op de bank zitten bij het eerste van NAC Breda tijdens het uitduel in de Keuken Kampioen Divisie tegen De Graafschap. Deze pot ging met 1-0 verloren. Een dag later speelde de verdediger wel 90 minuten met de Onder 21 mee tegen NEC. Dit duel ging ook met 0-1 verloren.

Wessel Kooy speelde zaterdagavond een hele wedstrijd mee met zijn ploeg Jong FC Utrecht op bezoek bij FC Den Bosch. In De Vliert werd een punt behaald. Het werd 1-1.

Nick de Koning won met Ajax Onder 17 maar liefst 8-0 van de leeftijdsgenoten van FC Eindhoven. Een mooie overwinning, waardoor Nick met zijn ploeg koploper blijft in de competitie.

Senne Steijlen heeft weer een volgende stap gezet in zijn terugkeer na zijn blessure. Zaterdag speelde Senne met de Onder 17 van ADO Den Haag aan De Dijk tegen FC Volendam. Senne speelde 70 minuten en won met 0-2 in het vissersdorp.

In het weekend van 4 november speelde Abdul Ibrahimi niet. Zijn team kwam wel in actie. Er werd met 1-6 gewonnen op bezoek bij AFC '34.

Tim de Koning speelde met Ajax Onder 15 de Algarve Cup in Portugal. In de poulefase werd gelijk gespeeld tegen FC Kopenhagen (0-0), Sporting Portugal (1-1) en SC Braga (1-1). Gewonnen werd er van FC Dinamo (2-0) en FC Dubai (2-1). In de halve finale werd na penalty's verloren van FC Kopenhagen. De wedstrijd om plek drie ging met 0-1 verloren tegen FC Antwerp.

Sven Verweij kwam het weekend van 4 november niet in actie. Hij moest vanaf de bank toezien hoe zijn ploeg ARC met 1-2 verloor van Hoofddorp.

Twan van de Laar en Bilal Chemlali speelden tegen Groeneweg en wonnen met liefst 1-5. Bilal kwam in 50 minuten tot twee doelpunten. Twan kwam in hetzelfde duel 35 minuten in actie en wist ook een keer tot scoren te komen.

Frank van der Hoorn en Hamza El Maraije hebben het moeilijk met hun team Alphense Boys, dat de laatste plaats bezet in de 4e divisie. Zondag 5 november werd er met 4-0 verloren op bezoek bij periodekampioen HBC. Frank kwam de hele wedstrijd in actie. Hamza speelde 25 minuten.

Miguel van Stijn heeft twee weken rust moeten houden wegens een kleine blessure. Komend weekend zal hij weer in actie komen. Dan speelt hij met Alphense Boys O21 tegen Excelsior.

Floor van der Eijk heeft helaas ook te kampen met blessureleed. Vanaf de kant moest ze toezien hoe haar ploeggenoten er lustig op los scoorden. Er werd met liefst 16-0 gewonnen van Zeelandia MO20.

Dylan van Stijn kende een pittige voetbal zaterdag. Hij ging met zijn ploeg Excelsior Onder 16 met 6-0 onderuit bij FC Groningen. Dylan speelde het hele duel in het Hoge Noorden.